۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: روز جاری (سه شنبه) دو جلسه فوق العاده برگزار می شود و این جلسات تا بررسی کامل بودجه ادامه خواهند داشت.

به گزارش بازار، عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه در ماه پایانی سال بودجه در مجلس مراحل بررسی خود را بررسی می کند، گفت: با وجود آنکه بودجه دوشنبه از مجلس ارسال شد، اما به طور غیر رسمی بررسی ها در خصوص بودجه را از هفته گذشته شروع کرده بودیم.

وی با بیان اینکه افراد شورای نگهبان در هفته گذشته جلسه سه بخشی صبح، ظهر و بعد از مغرب را برای بررسی بودجه برگزار کردند، اظهار کرد: در طی این جلسات تا تبصره چهار بودجه مورد بررسی قرار گرفت و برخی از اشکالات را نیز به صورت غیر رسمی برای نمایندگان مجلس ارسال کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری دو جلسه فوق العاده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در روز دوشنبه برای بررسی بودجه خبر داد و بیان کرد: روز سه شنبه نیز به همین شکل دو جلسه فوق العاده برگزار می شود و این جلسات ادامه خواهند داشت تا بررسی های بودجه کامل شود.

وی درباره روند کار و میزان بررسی های صورت گرفته گزارشی ارائه داد و افزود: آنچه به صورت غیر رسمی برای مجلس ارسال کرده ایم تا پایان تبصره چهار بود و ایراداتی مانند روال و ادوار گذشته را به مجلس ارائه دادیم. در حقیقت ابهاماتی در لایحه بودجه وجود داشت که نمایندگان باید آن را مشخص و روشن کنند تا تعیین شود منظور نمایندگان از عبارات و احکام چیست. ممکن است این عبارات با توضیح مجلس مرتفع شود و یا ایراد جدیدی به وجود بیاید.

کدخدایی اشاره کرد: یکی از ایراداتی که خیلی شایع است، عدم تعیین سقف مشخص برای بعضی از هزینه ها است که در چند مورد در این لایحه مذکور وجود داشت که با اصل ۵۲ مغایرت داشته است. برخی از احکام غیر بودجه ای نیز نیاز است که اصلاح شود زیرا تشریفات بودجه خاص است و احکام غیر بودجه ای تشریفات دیگری دارند و اگر قانون دائمی موضوعیتی با بودجه نداشته باشد اما در بودجه ذکر شود، شورای نگهبان آن را به عنوان یک قانون غیر بودجه ای ایراد می گیرد.

کد خبر: ۷۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha