۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کاهش ۱۴.۹ درصدی واردات کشور
در مقایسه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته؛

کاهش ۱۴.۹ درصدی واردات کشور

خالقی‌تبار، مدیر کل دفتر خدمات اطلاعات تجاری گفت: واردات کشور طی یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۱۴.۹ درصد و به لحاظ وزنی۶.۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، عباس خالقی‌تبار اظهار داشت: واردات کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۰۸۱۸ هزار تن و به ارزش ۳۴۳۲۱ میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهندۀ کاهش وزنی ۶.۲ درصدی و کاهش ارزشی ۱۴.۹درصدی است.

وی افزود: همچنین در بهمن ماه واردات به ۲۵۶۹ هزار تن و ۳۶۸۲ میلیون دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰.۵ درصد از لحاظ وزن و ۲.۶ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.  

مدیر کل دفتر خدمات اطلاعات تجاری در تشریح آمار واردات ۱۱ ماهه سال جاری بیان داشت: کالاهای واسطه‌ای به ارزش ۲۴۱۲۱  میلیون دلار، کالاهای سرمایه‌ای به ارزش ۴۶۲۱ میلیون دلار، کالاهای مصرفی به ارزش ۵۴۸۹ میلیون دلار و سایر کالاها به ارزش ۸۹ میلیون دلار به کشور وارد شده که سهم کالاهای واسطه از کل ارزش واردات کشور معادل ۷۰ درصد برآورد شده است.

خالقی‌تبار گفت: پنج کشور چین، امارات متحده عربی، ترکیه،   هند و آلمان به عنوان پنج مبداء وارداتی کشور، سهم ۷۲ درصدی از کل واردات ایران را دارا هستند.

کد خبر: ۷۸٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha