۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
طرح کاداستر طی ۴ سال تنها برای ۱۰ درصد زمین های کشاورزی اجرا شد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح کاداستر طی ۴ سال تنها برای ۱۰ درصد زمین های کشاورزی اجرا شد

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: دولت با دریافت ۴۰ هزار تومان برای هر هکتار، طرح ملی کاداستر را اجرایی کرده تا ظرف دو سال آینده تمامی زمین‌های کشاورزی صاحب سند شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مصوبه مجلس برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی گفت: بخشی زیادی از زمین های کشاورزی فاقد سند هستند و این در حالی است که کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات کشاورزی مجبور به تامین وثیقه و آوردن ضامن کارمند بوده و مشکلات فراوانی را متحمل می‌شوند، یقیناً اگر زمین‌های کشاورزی آنها سند داشته باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: طبق طرح کاداستر که از سال ۹۴ آغاز شده باید هر زمین کشاورزی سند داشته باشد و این کار باید ظرف ۴ سال رخ دهد منتها تاکنون فقط ۱۰ درصد زمین‌های کشاورزی صاحب سند شده‌اند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با اشاره به موافقت نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی برای الحاق یک بند به لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد:  کشاورزان همواره ابراز گلایه کرده و می‌گویند اگر دولت برای سند دار کردن پول ندارد، حاضر هستیم بخشی از آن را خودمان پرداخت کنیم. از این رو با تصویب این پیشنهاد الحاقی در مجلس مقرر شد دولت با دریافت ۴۰ هزار تومان از هر هکتار، طرح ملی حد نگار (کاداستر) را  اجرایی و برای کشاورزان سند تک برگ صادر کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شیوه فعلی سند دار کردن زمین های کشاورزی تا ۳۰ سال آینده هم به اتمام نمی‌رسد، ادامه داد: امیدواریم با این شیوه تمامی زمین ها ظرف مدت دو سال سند دار شوند.

کد خبر: ۷۸٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha