۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
استخراج یک‌ میلیون تن مواد معدنی در لرستان/ ۲۴۰۰ تن سنگ صادر شد
رئیس سازمان صمت لرستان:

استخراج یک‌ میلیون تن مواد معدنی در لرستان/ ۲۴۰۰ تن سنگ صادر شد

لرستان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به استخراج یک‌ میلیون تن مواد معدنی در استان گفت: جمع کل صادرات سنگ به میزان دو هزار و ۴۷۴ تن به ارزش صادراتی ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت لرستان، بهزاد منصوری اظهار داشت: در حال حاضر تعداد معادن فعال لرستان ۱۷۱ و تعداد معادن غیرفعال نیز ۱۰۶ واحد، همچنین تعداد معادن سنگ تزئینی فعال استان ۴۵ واحد و واحدهای غیرفعال سنگ تزئینی نیز ۷۵ واحد است.

وی با بیان اینکه از تعداد سنگبری های استان نیز ۲۳۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است که حدود ۸۰ درصد این تعداد با ظرفیت ۴۰ درصد فعالیت می‌کنند، افزود: تعداد افراد مشغول در حوزه معادن بر اساس پروانه بهره‌برداری هزار و ۸۶۲ نفر و در سنگبری ها نیز دو هزار و ۷۱۰ نفر است که در واقعیت بیش از دو برابر اعداد مذکور است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: درصد فعالیت واحدهای صنعتی فعال در استان نیز متفاوت است به‌گونه‌ای که ۱۴۱ واحد به‌طور صددرصد فعالیت دارند و مابقی نیز بین ۲۵ تا ۷۵ درصد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری بر اساس اطلاعات جواز تأسیس واحدهای فعال استان نیز ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی گروه‌های صنعتی واحدهای فعال در استان به ترتیب سنگبری ها با ۲۴۳ واحد و صنایع غذایی با ۱۵۲ واحد و کمترین واحدها نیز مربوط به صنایع نساجی و سلولزی است.

منصوری با اشاره به عملکرد سه‌ماهه سوم امسال بخش معدن، گفت: برخی از مواد معدنی شامل سنگ‌آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه‌ای در این مدت تولیدشده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان استخراج واقعی این واحدهای معدنی نیز یک‌میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۹ تن بوده است و همچنین ۵۹۳ هزار و ۹۶۳ تن مواد معدنی تولیدی در استان نیز ذخیره‌شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان به میزان صادرات سنگ در استان در سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: جمع کل صادرات سنگ استان به میزان دو هزار و ۴۷۴ تن و ۲۲ کیلوگرم به ارزش صادراتی ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سنگ صادراتی از گمرک خرم‌آباد و سایر گمرکات کشور صادرشده است، افزود: این میزان سنگ به بازارهای هدفی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین صادرشده است.

کد خبر: ۷۸٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha