۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
«ایز لینک» متهم به نقض قانون هوای پاک شد| حذف کنترلگر انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها

«ایز لینک» متهم به نقض قانون هوای پاک شد| حذف کنترلگر انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها

پس از اعتراف فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ به منظور فرار عمدی از قوانین انتشار، دولت ایالات متحده نظارت بر انتشار آلاینده ها را افزایش داده و این خودروساز آلمانی بیش از ۳۰ میلیارد دلار جریمه و هزینه متحمل شده است.

بازار؛ گروه خودرو: ایالات متحده از شرکت نرم افزاری ایز لینک به دلیل فروش دستگاه های تخلیه گازهای گلخانه ای شکایت کرد. دولت آمریکا روز دوشنبه از تولید کننده دستگاه های اتومبیل ایز لینک به دلیل فروش ده ها هزار دستگاه «شکست» که به دارندگان خودرو و کامیون این امکان را می‌دهد که کنترل انتشار رایانه ای وسایل نقلیه خود را با فشار یک دکمه غیرفعال کنند، شکایت کرد.

در یک شکایت که در دادگاه فدرال در منهتن ثبت شد، وزارت دادگستری ایالات متحده ایز لینک را متهم کرد که از سال ۲۰۱۶ با فروش سیستم این سیستم خود برای رانندگان کامیون های فورد، جی ام سی، کرایسلر و غیره  قانون هوای پاک هوا را نقض کرده است.

این سیستم شامل دستگاهی است که برای نصب نرم افزار حذف به رایانه های وسایل نقلیه متصل می شود، یک سیستم عامل ابری که این نرم افزار را ذخیره می کند و برنامه ای که به رانندگان امکان خرید و نصب نرم افزار را از طریق تلفن های هوشمند خود می‌دهد.

«ایز لینک» متهم به نقض قانون هوای پاک شد| حذف کنترلگر انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها

طبق اعلام دادگاه، شرکت مذکور رانندگان را از طریق فضای مجازی و برخی از نمایندگی های ایز لینک به این ترغیب می کند که از سیستم ایز لینک استفاده کنند.

آدری اشتراوس، دادستان ایالات متحده در منهتن در بیانیه ای گفت: «کنترل آلایندگی در خودروها و کامیون‌ها از مردم در برابر اثرات مضر آلودگی هوا محافظت می کند و حالا ایز لینک با تولید و فروش دستگاه‌هایی که برای غیرفعال کردن این کنترل‌های انتشار، سلامت مردم را به خطر انداخته است.»

بردلی گینتز، توماس وود به عنوان بنیانگذاران ایز لینک و یک شرکت وابسته دیگر به عنوان متهمان نقض قانون هوای پاک شناخته شده اند که تاکنون نه خود و نه وکیل های آن‌ها پاسخی در خصوص اتهام وارد شده به آن‌ها نداده‌اند.

این دادخواست به دنبال مجازات های مدنی، از جمله جریمه های روزانه به دلیل نقض قانون هوای پاک و صدور قرار قانونی در مورد فروش و نصب بیشتر ایز لینک سیستم است.

گفتنی است رانندگان با استفاده از دستگاه «شکست» می توانند شتاب سریعتر و مصرف سوخت بهتر در زمان رانندگی به دست بیاورند.

پس از اعتراف فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ به منظور فرار عمدی از قوانین انتشار، دولت ایالات متحده نظارت بر انتشار آلاینده ها را افزایش داده است. این خودروساز آلمانی بیش از ۳۰ میلیارد دلار جریمه و هزینه متحمل شده است.

کد خبر: ۷۸٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha