۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
خسارت وارده از حمل مواد معدنی به راه‌های زنجان ۱۱۵ میلیارد تومان است
 مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان:

خسارت وارده از حمل مواد معدنی به راه‌های زنجان ۱۱۵ میلیارد تومان است

زنجان- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان گفت: اگر هزینه ساخت هر کیلومتر راه با مشخصات روستایی را ۹۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم خسارت وارده از حمل تناژ مواد معدنی به راه‌های استان ۱۱۵ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از راهداری زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد حمل‌ و نقل کالا و مسافر استان زنجان از طریق جاده صورت می‌گیرد، تصریح کرد: راه یک سرمایه ملی است و حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه، علاوه‌ بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای، موجب تخریب زیرساخت راه‌ها می‌شود و این موضوع خصوصا در راه‌های فرعی و روستایی لطمات بزرگی را به جاده‌ها تحمیل کرده است.

وی اظهار کرد: اکثر شهرستان‌های استان زنجان از نعمت داشتن معادن غنی برخوردار هستند ولی بعضا مشاهده می‌شود که با حمل تناژ غیرمجاز صدمات زیادی راه راهای استان وارد کرده‌اند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان به طول راه‌های آسیب‌دیده به علت حمل مواد معدنی با تناژ غیرمجاز در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان زنجان ۱۶۱ کیلومتر، درماهنشان ۱۵۴ کیلومتر، در طارم ۱۶۰ کیلومتر، در خدابنده ۱۸۰ کیلومتر، در سلطانیه ۲۵۷ کیلومتر و درمجموع در سطح استان ۱۲۸۷ کیلومتر از طول راه‌های استان به‌ این ‌علت تخریب‌ شدند. 

علی اکبری تاکید کرد: با توجه به رقم خسارت وارده وعدم تناسب آن با اعتبارات عمرانی جهت ساخت ونگهداری راههای استان ضروری است معادن استان در رعایت تناژمجاز حمل مواد معدنی وهمچنین مشارکت در ساخت و نگهداری راههای مورد استفاده خود اقدام کنند که البته دراین خصوص همکاری های خوبی ازبرخی معادن صورت گرفته است. 

وی افزود: به‌ منظور کاهش روند تخریبی ناشی از حمل  اضافه تناژ خصوصاً در مورد مواد معدنی درراههای استان این اداره کل با همکاری پلیس راه  به صورت مستمر کنترل هایی را انجام می دهد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت : اگر هزینه ساخت هر کیلومتر راه با مشخصات روستایی را ۹۰۰ میلیون تومان درنظربگیریم خسارت وارده از حمل تناژ مواد معدنی به راه‌های استان زنجان ۱۱۵ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۷۸٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha