۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
۶ سایت کشت گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در قزوین راه‌اندازی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۶ سایت کشت گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در قزوین راه‌اندازی شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: شش سایت کشت گیاهان دارویی به مساحت دو هکتار ویژه زنان روستایی در این استان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه با بیان اینکه ۶ سایت کشت گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در قزوین راه‌اندازی شد، اظهار داشت: پس از راه اندازی شش سایت کشت گیاهان دارویی پنج سایت دیگر گیاهان دارویی نیز در دستور کار واحد زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد که تعداد آن‌ها تا پایان بهار ۱۴۰۰ به ۱۱ سایت کشت می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی موضوعی است که بر اساس موافقتنامه مشترک دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به اجرا درآمده است.

به گفته خمسه، دو سایت کشت گیاه زعفران در مساحت‌ دو هزار و ۲۰۰ متر مربع، سایت کشت گیاه گل محمدی در مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع، سایت کشت گیاه گل گاوزبان در مساحت سه هزار متر مربع، سایت کشت گیاه زیره در مساحت نیم هکتار و سایت کشت گیاه گشنیز در مساحت یک هکتار از سوی زنان روستایی و عشایر قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

گفتنی است؛ در همین راستا چندی پیش نیز دوره آموزشی آشنایی با کشت زیره سبز برای زنان روستایی در روستای خورهشت شهرستان تاکستان برگزار شد.

کد خبر: ۷۸٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha