۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
اولین هتل توریستی فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر
«بازار» گزارش می دهد

اولین هتل توریستی فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر

کمپانی اوربیتال اسمبلی از طرح اولین هتل فضایی رونمایی کرد، این مجموعه فضایی «وویاجر» نام دارد و دارای تمامی امکانات رفاهی یک هتل زمینی است که تا سال ۲۰۲۷ پذیرای توریست های فضایی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از «CNN»، اولین هتل فضایی تا سال ۲۰۲۷ به مرحله بهره برداری خواهد رسید؛ این هتل Voyager Station نام دارد و قرار است  توسط Orbital Assembly Corporation ساخته شود؛ اوربیتال اسمبلی یک شرکت پیمانکاری در حوزه پروژه های عظیم فناوری است و «بلین کاو» مدیریت آن را بر عهده دارد.

البته لازم به ذکر است، طرح هتل فضایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از سوی بنیاد «گیت وی» مستقر در کالیفرنیا عنوان شد؛ این کمپانی در یک مفهوم آینده نگرانه از طرح کلی ایستگاه Von Braun رونمایی کرد که شامل ۲۴ ماژول متصل شده توسط شاخه های آسانسور است که همانند یک چرخ دوار به دور زمین می چرخد. این پروژه اکنون به کمپانی اوربیتال محول شده است و قرار است با نام جدید Voyager Station میزبان مهمان های فضایی خود باشد.

اولین هتل توریست فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر

شرکت سازنده این هتل فضایی اعلام کرد: تمامی طرح های اولیه برای شروع پروژه آماده هستند و به زودی فاز اولیه وارد مرحله اجرایی خواهد شد؛ تنها مانعی که پیش روی ما می باشد پاندمی ویروس کرونا و حفظ سلامت افراد مشمول در این برنامه جهانی است.

اوربیتال اسمبلی افزود: در داخل ایستگاه وویاجر ۴۰۰ عدد فضایی  مسکونی وجود خواهد داشت که با سایر قسمت ها از جمله سینما، باشگاه و  رستوران تکمیل خواهد گشت؛ مدار و ارتفاع برنامه ریزی شده برای هتل فضایی ۹۷ درجه و ۵۰۰-۵۵۰ کیلومتر است چرا که این مقیاس، یک مدار قطبی همزمان با خورشید است که تنش گرمایی را کاهش می دهد و امکان تولید مداوم انرژی خورشیدی را فراهم می کند.

اولین هتل توریست فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر

این شرکت که خود را به عنوان اولین شرکت بزرگ سازه های فضایی در جهان معرفی می کند، می گوید:  ایستگاه وویاجر بیش از ۱۱،۶۰۰ متر مربع فضای قابل سکونت در ماژول ها و لوله های متصل به هم را دسترسی دارد که دارای قطر کلی ۲۰۰ متر (طول ISS ۷۳ متر و عرض ۱۰۹ متر است)   است؛ جرم تخمینی ۲۴۱۸ تن  و حجم برآورد ۵۱۱۰۴ متر مکعب  خواهد بود.

۲۴ ماژول به عنوان محل سکونت اختصاص یافته است که هرکدام دارای قطر ۱۲ متر و طول ۲۰ متر است. هر ماژول در مجموع ۵۰۰ مترمربع از سطح قابل سکونت در ۳ طبقه را ارائه می دهند. حداقل ۱۲ ماژول به اتاق ها و سوئیت های هتل اختصاص داده شده است. ۱۲۶ متر مربع سوئیت ، ۶۲  متر اتاق لوکس و ۳۰ متر اتاق استاندارد وجود خواهد داشت.

حداکثر اشغال ایستگاه بسته به پیکربندی نهایی ماژول از ۳۱۶ تا ۴۴۰ نفر است و هرکدام از توریست های فضایی از امکانات یک هتل مستقر بر روی زمین بهره مند خواهند شد که شامل اتاق های مبله و رستوران های مجهز به غذاهای محلی و سنتی است.

اولین هتل توریست فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر

آلاتور یکی از مدیران ارشد این پروژه فضایی گفت : در ایستگاه وویاجر از تمامی فناوری های موجود بهره می گیرم و هیچ گونه فناوری جدیدی را توسعه نخواهیم داد، و همانند یک پروژه مونتاژی اقدام خواهیم کرد؛ البته جمع بندی و اسمبلی تمامی فناوری های موجود خود به تنهایی چالش بر انگیز بوده و نیازمند ممارست است.

وی افزود: ما چندین کمپانی و سازمان پایه گذار در پروژه های فضایی را در کنار خود خواهیم داشت که از آن جمله می توان به گروه مدیریت ایستگاه فضایی iss  و SpaceX اشاره کرد که دارای تجربه استقرار یک پروژه مشابه هستند.

این مهندس هوافضا تصریح کرد که در نزدیکی مرکز ایستگاه، هیچ جاذبه مصنوعی وجود ندارد، اما هرچه به سمت پایین ایستگاه حرکت می کنید  احساس گرانش به شکل فزاینده ای افزایش  می یابد و برای رفع این مشکل از یک فناوری برای ایجاد چرخش و شبیه سازی جاذبه زمین بهره خواهیم گرفت.

اولین هتل توریست فضایی تا ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد+ تصاویر

آلاتور در پایان افزود: خدمه مورد نظر برای مستقر شدن در این پروژه در حال بررسی هستند و بدون شک افراد انتخاب شده تحت آموزشهای شبیه سازی شده برای سفرهای فضایی قرار خواهند گرفت؛ این افراد بر اساس معیار بخصوصی گزینش خواهند شد و تا زمان افتتاح پروژه هتل توریستی فضایی از چندین منظر فیزیکی و روانشناختی به چالش کشیده می شوند.

البته لازم به ذکر است، کمپانی های دیگری Virgin Galactic  و Elon Musk's SpaceX از جمله  طبق اعلامیه های غیر رسمی پروژه های مشابهی را شروع نموده اند اما تا به اکنون هیچگونه خبر تایید شده از سوی مدیران این کمپانی های فناوری اطلاعات ابلاغ نشده است.

کد خبر: ۷۸٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha