۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
شناسایی ۸۹۰۰ کارتخوان فعال در خارج از کشور
مدیرعامل شرکت شاپرک عنوان کرد

شناسایی ۸۹۰۰ کارتخوان فعال در خارج از کشور

دهقان، مدیرعامل شرکت شاپرک از شناسایی ۸۹۰۰ کارتخوان خارج از کشور خبر داد و گفت: ۴۵۰۰ از این تعداد به طور دقیق ارزیابی شد که با احراز تخلف‌ها، توانستیم آنها را مسدود کنیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کاظم دهقان مدیرعامل شرکت شاپرک با اشاره به تخلفات حوزه پرداخت، گفت: شاید برخی از تخلفات حوزه پرداخت و کارتخوان ها را در رسانه ها شنیده باشید که مربوط به کارتخوان هایی است که در خارج از کشور مسغول به فعالیت شبکه پرداخت (خرید و فروش) هستند و طبیعتا با الزامات ابلاغیه بانک مرکزی که صراحت خاصی در این حوزه دارد، این دسته از دارندگان ابزارهای پذیرش که یا خودشان یا دیگران از این ابزارها در خارج کشور استفاده می کنند مسئولیت تخلفات این حوزه را برعهده دارند.

دهقان تصریح کرد: از حدود یک سال گذشته این حوزه مورد رصد و پایش دقیق شبکه پرداخت قرار گرفته است و با الگوریتم های هوشمندی که داشتیم شناسایی شدند.

وی ادامه داد: اکثر این حوزه ها شناسایی و کارتخوان هایی که به نوعی از ظرفیت های شبکه های عمومی مخابراتی استفاده می کردند، به طور کامل مسدود شدند و شرکت های مربوطه که اجازه فعالیت اینچنینی را داشتند نیز جرائم سنگینی را در این حوزه متحمل شدند.

مدیرعامل شرکت شاپرک در پایان تاکید کرد: در این حوزه ۸۹۰۰ کارتخوان خارج از کشور شناسایی شد که ۴۵۰۰ را توانستند به طور دقیق ارزیابی کنند و با احراز تخلف ها، توانستیم آنها را مسدود کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha