۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
 ۶۰ هزار ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی زنجان توزیع می‌شود
استاندارزنجان:

۶۰ هزار ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی زنجان توزیع می‌شود

زنجان - استاندار زنجان گفت: ۶۰ هزار ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان برای افرادی که مشکل و بیماری زمینه ای دارند توزیع می‌شود.

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان در بحث شیوع کرونا شیب بسیار ملایمی دارد، گفت: استان برای پیشگیری از شیوع این بیماری ضدعفونی تمام میادین و مناطق پر تردد را با همکاری ارتش، سپاه و شهرداری و بسیج انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص تولید مواد ضد عفونی کننده در زنجان به خوبی برنامه ریزی شد، اظهار کرد: از نظر وایتکس در زنجان مشکلی نداریم.

استاندار زنجان در ارتباط با ضد عفونی کننده ها با پایه الکل، افزود: یک واحد تولید کننده الکل در ابهر با نام الکل کیمیا داریم که برای کشور و ۲۵ درصد برای استان الکل تولید می‌کند.

حقیقی با بیان اینکه ظرفیت ۱۰ تنی ایجاد کردیم و این واحد مکلف شد هفت تن را در اختیار شرکت‌های ساینا و گلرنک ارائه بدهد تا اسپری تولید کنند، افزود:  این واحد تحت مدیریت سازمان صمت بوده و اسپری ها را در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت تن الکل در اختیار شرکت گلرنگ است و برای تولید اسپری و همین حدود هم در اختیار شرکت ساینا است، افزود:روز پنجشنبه ۳۵ هزار اسپری تولیدی دراختیار داروخانه‌ها و در مردم قرار می‌گیرد و مازاد هم در سطح کشور توزیع می‌کنیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا برخی از واحدهای تولیدی تغییر خط تولید دادند و یا تعداد شفیت ها افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه واحدهای تولیدی در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشتند.

زنجان در بحث مواد شوینده خود کفا می شود

حقیقی تصریح کرد: برای تولید دستکش یکبار مصرف هم اقدام کردیم و در اختیار ذی نفعان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از نظر مواد شوینده در استان مشکل نداریم، افزود: ما در این زمینه خود کفا خواهیم شد.

استاندار زنجان اظهار کرد: در مبادی ورودی شهر طارم به گیلان و مبادی دیگر هم کارشناسان بهداشت حضور داشته و تب سنجی لازم را انجام می‌دهند و اگر فردی مشکوک باشد به قرنطینه ارجاع داده می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

حقیقی افزود: سنجش تب و تنفس به جد انجام می‌شود و مراکز درمانی دولتی و خصوصی و مطب‌ها مراجعه کنندگانی که علایم سرما خوردگی دارند به درستی ثبت شود و روزانه مقایسه می‌شود که آیا این بیماری را دارند.

وی با بیان اینکه زنجان واحد تولیدی ماسک نداشت، ابراز کرد: یکی از کارهای خوب ما دراستان این بود که واحد تولیدی بخش خصوصی که دستگاه وارد کرده بود را فعال کردیم و روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک یک بار مصرف تولید می‌کند.

زنجان در خصوص تولید ماسک مشکلی ندارد

استاندار زنجان، افزود: روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ هزار ماسک تحویل اتحادیه داروخانه‌ها شد تا در بین ۱۰۰ داروخانه سطح شهر زنجان توزیع و مابقی هم در سایر شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: محصول امروز هم که ۶۰ هزار ماسک می‌باشد در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان برای افرادی که مشکل و بیماری زمینه ای دارند توزیع می‌شود.

وی گفت: باید ماسک را افرادی که در مراکز درمانی کار می‌کنند و یا بیماری دارند استفاده کنند و خوشبختانه دیگر در بحث ماسک مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار زنجان، ابراز داشت: از ظرفیت شرکت پا کسمن در شهرک صنعتی علی آباد هم استفاده خواهد شد و  از این شرکت درخواست شده تا ماسک دولایه قابل شسشتو و اتو تولید کند.

کد خبر: ۷٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha