۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
بلوکه کردن پول ایران، راهزنی بین المللی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

بلوکه کردن پول ایران، راهزنی بین المللی

رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بلوکه شدن پول ایران در کره جنوبی به بهانه فشار آمریکایی‌ها راهزنی بین المللی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در خصوص آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: اینکه کره ای‌ها سرنوشت روابطشان با ایران را به آمریکا گره بزنند کار عقلانی و منطقی نبود و مبتنی بر منافع کره ای‌ها نیست، این کشور ظرف دهه‌های گذشته در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع خانگی، پتروشیمی و بخش‌های مختلف ایران حضور داشته و همکاری اقتصادی خوبی بین تهران و سئول شکل گرفته بود.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز ادامه داد: اکنون در شرایط تحریمی و شیوع بیماری کرونا، کره، پولی را که متعلق به مردم ایران بوده، به روابط سیاسی و تنش‌های بین ایران و آمریکا کره زده و دنبال نظر کاخ سفید رفته این اقدام و رفتار غیر منطقی و خلاف منافع کره ای‌ها است.

وی در این باره که این پول چطور به دست ما برسد، گفت: به هر میزان واسطه‌ها و مسیر رسیدن پول به ایران را کاهش دهیم بهتر است و ایران باید تشخیص دهد چه کالاهایی نیاز دارد و از کجا باید تهیه شود، با این حال می‌توان با کره ای‌ها توافق کرد که کالاهای ضروری که می‌توان آن را از بازار کره تهیه کرد در قبال طلبمان وارد کنیم، اما اینکه اینکه چه کالایی نیاز داریم و چه کالایی در توان کره است باید بر اساس نظر وزارت صمت، وزارت خارجه و مسئولان اقتصادی انجام شود.

رحیمی جهان آبادی، با بیان اینکه تا امروز ایران و کره در حوزه اقتصادی و فرهنگی تنش عمده‌ای نداشتند، تصریح کرد: متاسفانه اقدام کره ای‌ها و بلوکه کردن پول ایران راهزنی در روابط بین الملل است هرچند توافقاتی برای آزادسازی بخشی از آن صورت گرفته است چرا که ایران در این شرایط نیاز دارد با ثروت خود نسبت به تهیه دارو و واکسن کرونا اقدام کند.
این نماینده مجلس افزود: این پول برای مردم ایران است، از این رو رفتار کره ای‌ها در حافظه مردم ایران می‌ماند و بر آینده روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نهایت ضرر و زیان این رفتار، برای کره ای‌ها خواهد بود چرا که ایران کشور مهم و اثرگذاری در خاورمیانه است و سئول نمی‌تواند به دلیل فشارهای آمریکا رفتاری نادرست با تهران داشته باشد.

کد خبر: ۷۸٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha