۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
تخلف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از قانون
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح کرد

تخلف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از قانون

الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی و حاکمیت و دولت در بسیاری موارد باعث می شوند که خیلی از کسب‌وکارها زیرزمینی کار کنند.

به گزارش بازار، رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با تأکید براینکه صرف داشتن نماد الکترونیکی، مجوزی برای کسب و کارهای آنلاین نیست، گفت: زمانی که فرد، فعالیت صنفی را در بستر فضای مجازی انجام می دهد باید مجوز فعالیتش را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه دریافت مجوز نیازمند اخذ گواهی ماده ۱۸۶ مالیاتی است، افزود: حدود ۲ هزار کسب و کار مجوز خود را از این اتحادیه دریافت کرده اند.

الفت نسب با اذعان به تخلف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از قانون خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که کسب و کارها برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه می کنند موضوع مالیات با آنها مطرح نمی شود و از آنجایی هم که اکثر مدیران کسب و کارهای آنلاین نیز بین سن ۱۸ تا ۳۵ سال بوده و جهل قانون دارند لذا گرفتار مباحث مالیاتی و جریمه های سنگین می شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی درمورد قانون مالیات ستانی از فعالان اقتصادی اینستاگرام با ۵۰۰ هزار فالوور گفت: دولت و حاکمیت مگر چه سرویسی به این بستر می دهند که بخواهد مالیات هم بگیرند؛ بستری که هر روز فکر می کنیم قرار است بسته شود ضمن اینکه دولت مالیات خود را از بستر اینترنت کسب می کند.

وی این قانون را غیرکارشناسی دانست و تصریح کرد: متاسفانه از نظرات بخش خصوصی در این مصوبه استفاده نشده و هنوز هم نتوانستیم حاکمیت را راضی کنیم تا یک ساماندهی در این حوزه انجام دهد.

الفت نسب تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی و حاکمیت و دولت در بسیاری موارد باعث می شوند که خیلی از کسب و کارها زیرزمینی کار کنند.

احمد قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس هلدینگ کسب و کار کشور با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد قانون مالیات از کسب و کارهای مجازی مصاحبه کرد.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مشاغل در دنیا و ایران به نوعی از فضای مجازی استفاده می کنند گفت: متاسفانه ورود ما به عرصه های کسب و کارهای مدرن و نوین در اکثر موارد بدون پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از موفقیت کسب و کارهای مجازی به تحلیل داده های بازار برمی گردد نه تبلیغات افزود: ما نباید برای یک هزارم این موضوع، یک قانون کلی و بدون تحلیل کافی وضع کنیم و باید در حد گسترده ای به این موضوع بپردازیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اظهارکرد: طبق قوانین تجارت الکترونیک و نظام صنفی، صرفاً کسب و کارهایی می توانند مجوز فعالیت بگیرند که وبسایت و محصولی را برای عرضه داشته باشند و این نقص باید برطرف شود چون با اینکه خیلی از افراد در فضای اینستاگرام فعالیت سالم دارند اما کلاهبرداری هایی هم می شود.

قاسمی قانون مالیات از کسب وکارهای مجازی را غیرکارشناسانه خواند و گفت: کسی که این قانون را تهیه کرده هیچ آشنایی با اصول و قواعد تبلیغات نداشته است چون اصولاً ارتباطی بین تعداد فالوورها و تبلیغات وجود ندارد و لذا این قانون برای اکثریت کسب و کارها کاربرد ندارد.

وی مطرح کرد: اگر در این سالها مجموعه مقرراتی را برای حمایت از کسب و کارهای مجازی تهیه کرده بودیم الان حتی تا سه برابر کل درآمد مالیاتی کشور درآمد داشتیم.

کد خبر: ۷۸٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha