۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
توزیع ۶۰۰۰ تن نهاده های دامی در شهرستان مهاباد
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد خبر داد

توزیع ۶۰۰۰ تن نهاده های دامی در شهرستان مهاباد

ارومیه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد از توزیع شش هزار تن نهاده دامی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بین واحدهای تولیدی و کشاورزان شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر ایمانیان عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره ای به آماری از میزان توزیع نهاده های دامی در استان گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، شش هزار تن نهاده های دامی توسط شش تعاونی دام و طیور بین واحدهای تولیدی و کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی در خصوص میزان کود شیمیایی توزیع شده بین کشاورزان شهرستان نیز گفت: چهار هزار و ۶۰۰ تن انواع کود شیمیایی و همچنین هزار و ۲۰۷ تن انواع بذرهای اصلاح شده گندم بین کشاورزان استان توزیع شده است.

ایمانیان این شهرستان را یکی از قطب های تولید عسل در استان دانسته و گفت:  در سطح شهرستان ۴۹۱ مورد زنبورستان وجود دارد که امسال ۳۹۰ تن عسل از آن ها تولید شده است.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل ویژه این شهرستان در تولید سیب درختی و صادرات آن به کشورهای همسایه نیز گفت: در سال زراعی جاری ۱۲۲ هزار تن سیب درختی از سطح باغات بارور شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف داخلی و  همچنین کشورهای همسایه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد همچنین میزان تولید محضولات کشاورزی در این شهرستان را ۴۱۱ هزار تن در طول ۱۰ ماهه نخست سال جاری دانست و گفت: از این میزان تولید محصولات کشاورزی، ۲۴۴ هزار و ۲۷۹ تن انواع محصولات زراعی، ۱۳۲ هزار و ۷۴۲ تن محصولات باغی و ۳۴ هزار و ۵۲۷ تن محصولات دامی است.

کد خبر: ۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha