۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
نهال توت گیلان بین ۱۸ استان کشور توزیع می شود
معاون جهاد کشاورزی گیلان:

نهال توت گیلان بین ۱۸ استان کشور توزیع می شود

رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید ۴۰۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده در استان گفت: نهال توت در ۱۸ استان کشور توزیع می شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، سید علی موسوی با بیان اینکه به منظور توسعه صنعت نوغانداری کشور و در راستای طرح توسعه باغات توت در کشور در تامین برگ توت و پرورش کرم ابریشم سالانه از اعتبارات یارانه نهال، استان گیلان مبادرت به تولید نهال توت از رقم کن موجی می کند،  گفت: امسال ۴۰۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده با پیمانکاری شرکت سهامی کرم ابریشم ایران در شهرستان فومن در مزرعه پرند تولید که با هماهنگی به عمل آمده نسبت به توزیع آن در ۱۸ استان کشور اقدام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از سال ۹۴ تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال توت با استفاده از اعتبارات ملی یارانه نهال، تولید و در اجرای توسعه باغات توت در کشور توزیع شده است.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه ریزی لازم با مرکز توسعه نوغانداری کشور برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برای تولید ۴۰۰ هزار اصله نهال توت انجام  شده و عملیات اجرایی آن صورت پذیرفته است.

موسوی میزان تولید نهال توت در سال ۹۸ را ۲۰۰ هزار اصله دانست که در سال جاری ۲ برابر شده است.

کد خبر: ۷۷٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha