۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
بیکاری بزرگترین دغدغه جوانان استان ایلام است
سرپرست استانداری ایلام:

بیکاری بزرگترین دغدغه جوانان استان ایلام است

ایلام- سرپرست استانداری ایلام با اشاره به اینکه بیکاری بزرگترین دغدغه جوانان استان ایلام است، گفت: بین بازار کار و نرخ بیکاری فاصله است.

 به گزارش خبرنگار بازار، محمد نوذری صبح امروز یکشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در محل استانداری ایلام، ضمن تقدیر از مجموعه تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان، اظهار کرد: به رغم تلاش های زیاد در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری و کاهش معنادار نرخ بیکاری به روایت مرکز آمار ایران اما نقد و نظرها در این خصوص زیاد است و بایست بصورت منطقی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: تعریفی که مرکز آمار از نرخ بیکاری دارد قابل نقد است چراکه برای یک ساعت کار نمی توان کسی را صاحب شغل عنوان کرد.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که در دولت تدبیر و امید با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در استان در مقوله ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تلاش‌های فراوانی انجام شده‌است، عنوان کرد: اما باید در زمینه نقدهای صورت گرفته در مورد بیکاری نیز پذیرای دغدغه دلسوزان استان باشیم و در این زمینه واقع نگر باشیم.

وی در ادامه گفت: نرخ بیکاری با واقعیت امروز جامعه ما در ایلام تفاوت دارد اما این به منزله عدم کار و تلاش در این حوزه نیست.

نوذری با عنوان این مطلب که امروز بیشترین دغدغه و مطالبه جوانان تحصیلکرده بحث بیکاری است، اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری از بالای ۱۷ درصد در سال ۹۱ به ۵ یک دهم درصد در سه ماهه زمستان سال جاری نشانگر تلاش و زحمات قابل تقدیر در این حوزه است اما نباید این موضوع ما را از واقعیت درد بیکاری جوانان غافل نماید.

وی، یکی از راه های رفع معضل بیکاری جوانان را توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد و گفت: با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی در موضوع خصوصی سازی می توان راه را برای خلاقیت و ورود جوانان به بازارکار باز کرد.

وی در ادامه درد بیکاری را با میدان دادن به جوانان تحصیل کرده قابل درمان دانست و گفت: در جامعه ای که به جوانان بها داده می شود آن جامعه پر نشاط پرتحرک و پویا است، چراکه جوان خالق ایده فکر و کار تازه است و بیکار شدن این نیروی خلاق و تحولگرا باعث رکود و بی تحرکی در جامعه خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که ظرفیت های ایلام در ابعاد ملی قابل طرح است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت های گسترده در جهت توسعه و اشتغال استان به نحو مطلوبی استفاده شود.

کد خبر: ۷۷٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha