۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
بازی با نرخ بهره، عامل ورشکستگی شرکت‌ها و موسسات
در انتقاد به سیاست‌های بانک مرکزی مطرح شد؛

بازی با نرخ بهره، عامل ورشکستگی شرکت‌ها و موسسات

مشکانی، کارشناس اقتصادی با بیان این که بانک مرکزی با نرخ بهره بازی می کند، گفت: این از بی خردی بانک مرکزی است که نرخ بهره را از ۱۲ تا ۲۵ درصد افزایش می دهد و شرکت‌ها و سهامداران را به خاک سیاه می کشاند.

به گزارش بازار، عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی اظهارکرد: درآمد ارزی بالا به ما کمک می کند که از طریق ارزپاشی به بازار جلوی اثرات تخریب تورم بر بازار را بگیریم اما زمانی که درآمد ارزی کاهش پیدا می کند تازه معلوم می شود که چه بلایی بر سر اقتصاد آمده است.

وی افزود: نقدینگی که در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود امروز از سه میلیون میلیارد تومان هم عبور کرده و شش برابر افزایش پیدا کرده است.

مشکانی گفت: سیاست گذاران ارزی و پولی و مالی با نگاه سطحی خود به این نتیجه رسیدند که با تزریق ارز به بازار، نقدینگی را جمع کنند درصورتیکه با این کار کشور عملاً به یک واردکننده تبدیل می شود و کالاهایی هم که وارد می شوند عمدتا از کالاهای لوکس هستند و فقط قشر ثروتمند از آن بهره بند خواهدشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه احتمالاً بودجه سال آینده ۱۳ درصد کسری عملیاتی خواهد داشت افزود: اگر این کسری تأمین نشود ۱۵۰ درصد رشد پایه پولی را تجربه خواهیم کرد.

مشکانی با بیان این که بانک مرکزی با نرخ بهره بازی می کند، تصریح کرد: درست است که بانک مرکزی سلطه مالی ندارد اما این هم از بی خردی است که نرخ بهره را از ۱۲ تا ۲۵ درصد افزایش می دهد و شرکتها و سهامداران را به خاک سیاه می کشاند و موسسات را ورشکسته می کند.

کد خبر: ۷۷٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha