۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
مشارکت ۱۱۵۰ میلیارد تومانی در پروژه راه آهن اردبیل
معاون بانک ملی خبر داد

مشارکت ۱۱۵۰ میلیارد تومانی در پروژه راه آهن اردبیل

اردبیل- موسوی، عضو هیئت مدیره و معاون بانک ملی گفت: بانک ملی با هدف احداث راه آهن اردبیل – میانه بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد.

سیدفرید موسوی در جریان سفر به اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بانک ملی با هدف احداث راه آهن اردبیل – میانه بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد اظهار کرد: با این مشارکت پروژه راه آهن اردبیل در دو سال اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته به طوریکه در نیمه اول سال آینده شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه راه آهن اردبیل با پیشرفت ۸۵ درصد و ریل‌گذاری ۵۰ کیلومتری در حال انجام است که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه ریلی، استان اردبیل نیز به شبکه سراسری متصل شود.

عضو هیئت مدیره و معاون بانک ملی گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان در مرحله اول بانک ملی در راه آهن اردبیل – میانه سرمایه‌گذاری کرده بود که ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مصوب شد تا بانک ملی در مجموع بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در این پروژه ریلی سرمایه‌گذاری کند.

موسوی افزود: علاوه بر این پروژه بانک ملی در توسعه کارخانه آرتاویل تایر سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات را انجام داده به طوریکه با راه‌اندازی فاز دو به عنوان تولید تایر خودروهای سنگین زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در سال جهش تولید فراهم آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ این کارخانه قادر است ۳۰ درصد تایر مورد نیاز کشور را با کیفیت مناسب تولید کرده و روانه بازار مصرف کند.

موسوی اضافه کرد: در کنار تولید محصولات متنوع این کارخانه، آنچه که مهم به نظر می‌رسد طرح‌های توسعه‌ای و تکمیلی این واحد صنعتی است که در آینده نیز می‌تواند در بخش‌های جدید فرصت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را به وجود آورد.

وی به بازدید خود از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اردبیل و نمین اشاره کرد و ادامه داد: احداث کارخانه تولید پروفیل و همچنین راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید سرم با ظرفیت تأمین نیاز داخلی و کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی از جمله واحدهای بازدید شده بود که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

موسوی بیان کرد: بانک ملی همچنین در احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک سرمایه‌گذاری لازم و پشتیبانی را از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان انجام داده که این مجموعه نیز می‌تواند یک واحد فعال و ممتاز در سطح استان باشد.

معاون اعتباری بانک ملی به بازسازی کارخانه تولید نخ با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و مشارکت بانک ملی اشاره کرد و گفت: بانک ملی توانسته در توسعه کارخانه آرتا انرژی نیز مشارکتی جدی داشته باشد که تولید محصول نهایی آن به عنوان متانول مورد نیاز کشور خواهد بود.

کد خبر: ۷۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha