۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
صادرات ۳۱۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد

صادرات ۳۱۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، میزان صادرات محصولات کشاورزی استان را طی سال جاری ۳۱۸ میلیون دلار معادل ۶۸ درصد کل صادرات ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت گیلان، مسعود الماسی در جلسه صادرات غیرنفتی که در استانداری گیلان برگزار شد با بیان این‌که حوزه کشاورزی استان دارای توانمندیهای گسترده در تولید و اثر گذار در صادرات است گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۹ کل صادرات استان گیلان ، ۴۷۰ میلیون دلار ارزش داشته که از این میزان حدود ۳۱۸ میلیون دلار یعنی، ۶۸ درصد آن مربوط به صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد محصولات کشاورزی صادراتی محصولات نباتی هستند، تصریح کرد: بیش‌از ۹۰ درصد محصولات نباتی صادراتی، محصولات باغی به حساب می آیند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  این سبد صادراتی را  ۴۰ قلم کالای کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین محصولات کشاورزی که در طول سال ۹۹ از استان گیلان صادر شده است سیب تازه با وزن بیشتر از ۱۱۵ هزار تن، هلو و شلیل با وزن حدود ۴۳ هزار تن، کیوی با ۵۴ هزار ۵۰۰ تن، آلبالو با ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن جزو چهار محصول اولی هستند که از این استان صادر شده اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات ما از طریق زمینی و ۱۰ درصد به صورت حمل دریایی انجام می شود، اذعان کرد: عمده صادرات محصولات کشاورزی استان از طریق مرزهای انجام می شود و برای توسعه صادرات نیازمند تجهیز خطوط ریل و کشتیرانی به کانتینرهای یخچال دار هستیم.

 الماسی اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۸ درصد افزایش داشته  از نظر ارزش با ۹/۵ درصد افزایش همراه بوده است.

کد خبر: ۷۷٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha