۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
 کشور به زودی از گردنه‌های سخت عبور می‌کند/ تأمین ۳۰ درصد بودجه از نفت
معاون اول رئیس جمهور:

کشور به زودی از گردنه‌های سخت عبور می‌کند/ تأمین ۳۰ درصد بودجه از نفت

یزد- معاون اول رئیس جمهور ضمن بیان اینکه کشور به زودی از گردنه‌های سخت عبور می‌کند، در مورد ظرفیت استان یزد برای تبدیل به قطب توسعه کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری شنبه شب، در نشست نخبگان استان یزد با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در استانداری یزد برگزار شد ضمن اشاره به قطعنامه‌های دشوار و تأثیرگذاری که با هدف تأثیرات مخرب در آینده ایران در نظر گرفته شده بود، از تدبیر مهم کشور برای برون‌رفت از بحران‌ها یاد کرد. 

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر آمریکا این کار را با هر کشور دیگری می‌کرد، قطعأ آن کشور فرو می‌پاشید اما ایران با اندیشیدن تدابیر مهم، از مشکلات ایجاد شده فائق آمد و پیش‌بینی می‌شود که کشور به زودی از این گردنه سخت عبور خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ صبر و استقامت مردم ایران، فشار حداکثری را کاهش داد و علی‌رغم تلاش آمریکا برای تحقیر ایران، کشور به گونه‌ای پیش رفت که آمریکا چاره‌ای جز بازگشت به تعهدات خود نداشته باشد.

جهانگیری ترور سردار سلیمانی به عنوان مرد درجه اول یک کشور را اقدامی نه چندان ساده برشمرد و گفت: این اقدام قطعأ همراه با تفکراتی در پشت پرده بوده است اما تدبیر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص مهم بود.

وی تأکید کرد: باید تا جایی پیش رفت که انسجام ایران را هم در خصوص تدابیر امنیتی و اقتصادی و هم حضور در صحنه انتخابات به رخ جهانیان کشید زیرا انتخابات فرصت مغتنمی برای حل مشکلات بین‌المللی در کشور است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام ۵۷۰ میلیارد تومان بودجه کل کشور، از تأمین ۳۰ درصد بودجه از نفت در شرایط عادی یاد کرد و تصریح کرد: این سیستم با وجود عدم فروش نفت به میزان مدنظر، مدیریت شد.

تأکید به پتانسیل یزد برای تبدیل به قطب توسعه کشور
جهانگیری مسئله آب را به عنوان مهمترین مانع توسعه استان یزد نام برد و گفت: روحیه کارآفرینی و فرهنگ سلامت کار در یزد باعث تقویت فرهنگ اقتصاد در این استان شده است.

معاون اول رئیس جمهور به فرهنگ خلاقیت در یزد اشاره کرد و توسعه دانش‌بنیان‌ها در یزد را در همین راستا دانست و افزود: شکل‌دهی صنعت مدرن از صنعت سنتی منشأ همین فرهنگ یزد بوده است.

وی سرمایه‌های نمادین یزد را مایه افتخار در سطح ملی دانست و با ذکر اسامی سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی استان یزد، نیروهای جوان و تحصیلکرده این استان را بزرگترین ظرفیت یزد برای توسعه عنوان کرد.

جهانگیری با اشاره به سهم ۳۰ درصدی مهاجران از آمار اشتغال استان، این آمار را یک امتیاز ویژه برای یزد دانست و این ظرفیت را ضرورتی برای تبدیل یزد به کانون توسعه ایران عنوان کرد.

کد خبر: ۷۷٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha