۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
افزایش ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی طی ۷ سال گذشته
وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد

افزایش ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی طی ۷ سال گذشته

حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران از افزایش بیش از هفت برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید و ساخت روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح ۱۰۰ مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه احداث هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران گفت: تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می‌شود. بر اساس مصوبه هیأت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان‌های آموزشی در روستاها ۳۰ درصد و در سایر مناطق هم ۵۰ درصد منابع را تأمین کنند، باقی‌مانده منابع مورد نیاز را دولت تأمین خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، هزار واحد آموزشی از سوی آموزش و پرورش و بنیاد برکت ساخته شود و امیدوارم این تفاهم نامه سرآغازی برای توسعه فرصت‌های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین ۵۰۰ مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شود که ۵۰ درصد منابع آن از طریق آموزش و پرورش و ۵۰ درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می‌شود.

آقای حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ۲۰ درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا برخی مدارس خالی از دانش‌آموز شوند، اما در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه بوده و نیازمند احداث فضاهای آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به طور روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور ساخته شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در ۸ سال گذشته بیش از ۷ برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد مدارس در سال ۹۵ نیازمند بازسازی بود که با تلاش‌های صورت گرفته در طول این سال‌ها این رقم هم اکنون به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۷٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha