۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۲۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد
وزیر آموزش و پرورش:

۲۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰ درصد مدارس کشور به دلیل قدیمی بودن، نیاز به بازسازی یا مقاوم سازی دارند.

به گزارش بازار، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در جمع خبرنگاران افزود: این رقم در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود که امروز ۱۰ درصد از آن کاسته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس در هشت سال دولت کنونی بیش از هفت برابر افزایش یافت گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هر روز ۲۹ کلاس درس ساخته شد و مجموعه تلاش‌ها و کوشش‌ها برای بهبود وضعیت آموزشی کشور به کار گرفته شد.

حاجی میرزایی افزود: به علت تحرک جمعیت در کشور، برخی از مدارس خالی از دانش آموز شده و در مقابل در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم و نیاز داریم که در این مکان‌ها فضاهای آموزشی ساخته شود که برای رفع این نقیصه، خیرین و وزارت آموزش و پرورش فعال هستند.
فضای اندک آموزشی در حاشیه برخی شهرهای بزرگ

وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای اموزشی در حاشیه برخی شهرهای بزرگ کمتر از ۲ متر است، در حالی که این عدد باید ۵ متر و ۲۰ سانتی متر باشد.

آقای محسن حاجی میرزایی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ مدرسه برکت، ۳۵۰ مسجد و امضای تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه برکت جدید افزود: پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مراکز روستایی، بنیاد برکت به کمک ما بیاید تا فضایی فراهم شود که دانش آموزان در حاشیه شهرها با کیفیت بیشتری آموزش ببینند.

وی یادگیری را مهمترین کارکرد مدرسه بیان کرد و گفت: یادگیری در مدرسه پایه‌های محکمی را بنا می‌کند که هر چه این پایه‌ها محکم‌تر باشند، بناهای دیگر محکم‌تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش آگاهی را پیش‌درآمد پیشرفت بیان کرد و گفت: با آگاهی تحول انجام می‌شود و مدرسه مهد آگاهی است.

وی مدرسه و مسجد را سازگارترین بنا برای ارتقاء انسان دانست و افزود: مدرسه جایگاه رشد انسان و شکل گیری تمدن و فرهنگ است.

حاجی میرزایی با ارزشمند خواندن ساخت مدرسه افزود: ساخت هزار مدرسه در مناطق محروم از سوی بنیاد برکت یکی از اقدامات ماندگار در ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم با اولویت مدارس کانکسی و عشایری است.

کد خبر: ۷۷٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha