۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
شهرک‌های صنعتی زیر چتر بهداشت / فعالیت ۲۰۰ واحد کوچک صنعتی با سرمایه گذاری خارجی
در گفتگو با بازار مطرح شد:

شهرک‌های صنعتی زیر چتر بهداشت / فعالیت ۲۰۰ واحد کوچک صنعتی با سرمایه گذاری خارجی

سرپرست معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از تدابیر گسترده برای مبارزه با کرونا در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

بازار- محمد فکوری: اصغر مصاحب درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی با توجه به شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: ستاد مبارزه با ویروس کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و بخشنامه‌ای برای مقابله با این ویروس برای شهرک‌های استانی تهیه شد و به محسن صالحی نیا، معاون وزیرصمت ارسال شد که بخشی از آن به بهداشت شرکت‌های فعال در بخش شهرک‌های صنعتی مربوط و بخش دیگر آن به ضدعفونی واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین در این بخشنامه به واحدهای تولیدی که در حوزه بهداشت و دارو فعالیت داشتند ابلاغ شد که در صورت توانایی تولیدات خود را افزایش دهند و نیاز بازار را برطرف کنند.

سرپرست معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: گزارش فعالیت واحدهای صنعتی، تا ۱۰ اسفندماه آماده شده و برای وزیر صمت ارسال شده است؛ این گزارش شامل فعالیت‌ واحدهای کوچک در شهرک‌های صنعتی بوده زیرا برخی از این واحدها تولیدات و شیفت کاری خود را افزایش داده‌اند.

مصاحب ادامه داد: کارگرانی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارند اما به علت نیاز کشور به این تولید برخی محصولات از جمله مواد شوینده امکان کاهش شیفت کاری آن‌ها وجود نداشت به همین علت تدابیر گسترده‌ای برای این صنایع در نظر گرفته شده و در کنار این تدابیر افزایش تولید در دستور کار این واحدها قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از مبتلا شدن کارگران به بیماری کرونا، واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی تجهیزات بهداشتی را در محل کار کارگران تعبیه کردند و خیلی از واحدها بحث ضدعفونی و گرم زدایی را انجام دادند و تب سنج‌ها را در محل ورودی کارگران قرار دادند.

این مقام مسئول با اشاره به رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا، در واحدهای تولیدی کشور، بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی در صورتی که مواد اولیه آن‌ها تامین شود به نظر نمی‌رسد مشکلی برای بازار خود داشته باشند همان گونه که واحدهای تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده و تولید ماسک تولیدات خود را افزایش دادند.

سرپرست معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور با سرمایه گذاری خارجی به صورت مشارکت و یا به شکل مستقل مشغول فعالیت هستند که عمده آنها تماما توسط سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده لذا این واحدها کمتر از سایر تولیدکنندگان در رکود بوده و ضریب امنیت بالاتری دارند.

وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در هشت رشته صنعت مهم از جمله صنایع غذایی، لوازم آرایشی، پتروشیمی و صنایع فلزی و غیر فلزی این سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گرفته است.

مصاحب در انتها با تقدیر از عملکرد جهادی کارگران واحدهای تولیدی، افزود: خانواده تولید در مدت اخیر شبانه‌روزی و بدون وقفه مشغول فعالیت بوده و از جان خود برای تولید نیازهای کشور هزینه کردند لذا در همین راستا ۳۱ اینفوگرافی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha