۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
شتاب دهی به تجاری سازی ایده های حوزه های برق و هوشمندسازی آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به بازار خبر داد؛

شتاب دهی به تجاری سازی ایده های حوزه های برق و هوشمندسازی آذربایجان شرقی

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با استقرار شتاب دهنده حوزه الکترونیک در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ایده های حوزه های برق و الکترونیک و هوشمندسازی با شتاب بیشتری تجاری سازی خواهد شد.

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: شتاب دهنده ای در پارک علم و فناوری استان مستقر می شود که این شتاب دهنده از ایده های حوزه های سخت افزارهای برق و الکترونیک،سامانه های مرتبط با اینترنت اشیا و سیستم های هوشمند اتوماسیون حمایت خواهد کرد.

وی افزود: این شتاب دهنده به تیم های متقاضی ایجاد کسب و کارهای نوپا فناورانه و نوآورانه خدمات شتابدهی توسعه کارآفرینی ارائه می کند.

وی با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیروهای مورد نیاز کسب و های کارو استارتاپ های استانی در موضوعات این شتاب دهنده تاکید کرد: ایجاد فضایی جذاب برای جوانان برای برگزاری مسابقات،دورهمی های کارآفرینی و نشست های تخصصی ،کلاس ها و کارگاه های استارتاپی برای توسعه کسب و کارهای فناور محور از دیگر اهداف این مجموعه خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: شرکت صنایع صبح پارلا آسیا یک شرکت دانش بنیان اصیل است که در راس آن یک هیات علمی دانشگاه قرار دارد و ٢٥ درصد از ٥٨٠ نفر از کارکنان آن در بخش تحقیق و توسعه شرکت مشغول هستند و از شرکت های موفق و خلاق در حوزه الکترونیک است که با آغاز کار شتابدهنده می تواند  به شکوفایی جوانان علاقه مند حوزه الکترونیک کمک شایانی بکند.

مدیرعامل شتاب دهنده صبح پارلار آسیا نیز در این خصوص گفت: این شتاب دهنده خدمات استقرار،مشاوره،منتورینگ را به تیم های پذیرش شده در دوره شتابدهی ارائه خواهد کرد.

جعفر صبحی افزود: ارتباط دهی تیم ها به شبکه ای از سرمایه گذاران،متخصصات و رهبران تجاری و مشارکت در زمینه برپایی نمایشگاه جشنواره و تورهای علمی از خدمات این شتابنده به ایده های حوزه های حوزه های سخت افزارهای برق و الکترونیک،سامانه های مرتبط با اینترنت اشیا و سیستم های هوشمند اتوماسیون   ارائه خواهد شد.

به گفته وی  این شتاب  دهنده با برگزاری کارگاه ها،همایش ها  و ارائه  مشاوره کسب و کار برای تیم های پیش شتابدهی زمینه لازم برای تجاری سازی استارتاپ ها و استقرار آن ها در پارک علم و فناوری  فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر ۵ شتاب دهنده در حوزه های مختلف در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر است.

کد خبر: ۷۷٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha