۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
«هواوی» سرویس جایگزین «Gmail » را معرفی کرد
«بازار» گزارش می دهد

«هواوی» سرویس جایگزین «Gmail » را معرفی کرد

«هواوی» سرویس جایگزین جیمیل گوگل را معرفی کرد؛ این تصمیم هواوی در پی تحریم های آمریکا اتخاذ شده است و اکنون بعد از دو سال رقیب سرویس رایگان گوگل را راه اندازی کرد.

بازار؛ گره فناوری اطلاعات: کمپانی هواوی از چندین سال پیش در لیست سیاه تجاری ایالت متحده آمریکا قرار گرفت و همین امر از یک سو منجر به افت میزان محبوبیت این کمپانی چینی بین کاربران گشت و از سوی دیگر، نابودی زنجیره تأمین تراشه‌های هواوی و قطع دسترسی به سرویس‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی، این شرکت را متحمل آسیب های  مالی جدی نمود؛ اما هواوی با از میان برداشتن مانع ها همچنان به یکی از پیشتازان حوزه فناوری در سال ۲۰۲۰ تبدیل گشت.

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی از دو سال قبل آغاز شده است و در این مدت، این شرکت توجه خود را تا حد زیادی به سرویس‌های نرم‌افزاری اختصاصی موسوم به HMS به‌عنوان جایگزین سرویس‌های گوگل معطوف کرده است. موفقیت فروش گوشی‌های هواوی در بازارهای خارج از چین، تا حد چشمگیری به متقاعد کردن کاربران برای استفاده از سرویس‌های HMD به جای سرویس‌های گوگل برمی‌گردد.

این غول فناوری اکنون با سرویس جایگزین جیمیل گوگل برای کاربران خود، به بازار رقابت با سرویس های گوگل بازگشته است. سرویس فوق  Petal Mail نام دارد و سال گذشته توسط شرکت هواوی ثبت تجاری شد و قرار است خدمات کاملا رایگان ایمیل را به کاربران ارائه دهد.

به گفته هواوی، این سرویس تمامی امکانات جیمیل را برای کاربران گوشی های هواوی ارائه خواهد کرد؛ کلیه کاربران گوشی های هواوی می توانند پس از ثبت نام در وب سایت www.petalmail.com از نسخه  Petal Mail استفاده کنند. کاربران استفاده کننده از این سرویس ایمیل می توانند با ارائه بازخورد و  مبلغ ۰.۱۵ دلار هدیه دریافت کنند. البته این ویژگی تنها در اختیار کاربران چینی بوده و به زودی در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد.

گفتنی است، سرویس جدید ایمیل هواوی با پسوند petalmail.com پس از ثبت اطلاعات و دریافت تاییدیه فعال خواهد شد. این سرویس کاملا شبیه به جیمیل گوگل بوده و در آن بخش‌های Inbox، Starred، Draft، Sent، Trash و Spam نیز دیده می شود.

البته رقابت هواوی با گوگل به اینجا ختم نخواهد شد ؛ این کمپانی قصد دارد در آینده نزدیک  Petal Search و Petal Maps را نیز به عنوان جایگزین هایی گوگل مپس و سرچ گوگل معرفی کند و در بلند مدت نیز تمامی محصولات خود را مستقل سازد.

کد خبر: ۷۷٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha