۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
تشریح پروازهای برنامه‌ای نوروز ۱۴۰۰
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد

تشریح پروازهای برنامه‌ای نوروز ۱۴۰۰

دقیق کیا، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی و هلیکوپتری گفت: در مورد سفرهای ایام نوروزی تابع تصمیمات و ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش بازار، یونس دقیق کیا رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: شرکت‌های هواپیمایی برای نوروز ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت شیوع کرونا پروازهای برنامه‌ای خود را انجام می‌دهند و ممکن است پرواز فوق العاده نداشته باشند، اما به هر حال سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، جلوگیری از افزایش تقاضای سفرهاست.

وی در پاسخ به این که اگر تقاضا افزایش یابد، باز پرواز فوق العاده در نوروز نخواهید داشت؟ گفت: همه این موارد بستگی به شرایط شیوع کرونا در ایام نوروز دارد، اما اگر شرایط مناسب شد و تقاضا هم افزایش یافت، شرکت‌های هواپیمایی آمادگی دارند پروازهای فوق‌العاده برقرار کنند.

دقیق کیا افزود: سال گذشته به دلیل آنکه شرایط کرونا قابل پیش‌بینی نبود، بلیت‌های نوروز بدون کسر هزینه ابطال، باطل شد و همه پول بلیت به مسافران برگردانده شد، اما نوروز امسال، چون مسافر مطلع است به دلیل شرایط کرونا ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود و بلیت می‌خرد، در صورت ابطال بلیت، هزینه لغو طبق قاعده‌ای که از قبل وجود داشت از مسافرت دریافت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: در مدل حمل و نقل هوایی و مقررات لغو بلیت تاکید شده که اگر مسافر به هر دلیلی، با توجه به زمان باقی مانده به پرواز، بخواهد بلیت خود را باطل کند خسارت لغو پرداخت می‌کند که به صورت پلکانی است و از یک هفته قبل از پرواز تا زمان لحظه پرواز، رقم خسارت لغو متفاوت است.

وی درباره قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز نیز گفت: در ایام نوروز افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و نرخ‌ها طبق توافق و قاعده قبلی اعمال می‌شود.

دقیق کیا اضافه کرد: در ایام نوروز هم پروازها با رعایت ۶۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی از این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عدول نمی‌کنند.

کد خبر: ۷۷٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha