۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
مرکز آموزش مهارتی هیئت امنایی صنایع استان قزوین راه‌اندازی شد
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

مرکز آموزش مهارتی هیئت امنایی صنایع استان قزوین راه‌اندازی شد

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با راه اندازی مرکز آموزش فنی حرفه ای هیئت امنایی در اتاق بازرگانی زمینه مهارت آموزی شاغلان واحدهای تولید مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی بخشنده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: نگاه ما تسهیل در امور تولیدکنندگان و کارآفرینان است تا روند تولید رونق و شتاب بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: برخی اوقات دستورالعمل ها و ابلاغیه ها مشکلاتی را در مسیر تولید ایجاد می کند که باید در استان تصمیماتی بگیریم که دغدغه تولیدکننده کمتر شود.

بخشنده در خصوص آموزش های مهارتی در اتاق بازرگانی بیان کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و راه اندازی مرکز آموزش مهارت آموزی به صورت هیئت امنایی برنامه های خوبی برای مهارت آموزی نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی پیش بینی کرده ایم که سال آینده به صورت متمرکز اجرا خواهد شد.

در ادامه آهنی ها مسئول کانون کارفرمایان استان در خصوص تعیین تکلیف سیاست گذاری استان برای صدور مجوز کسب و کارهای اشباع شده که اخیرا اعلام شده مطالبی بیان کرد و گفت: تخصیص نیافتن ارز برای این واحدها می تواند در چشم انداز صادرات مشکل ساز شود و از دادن وام جلوگیری شود.

وی افزود: به نظر می رسد این ابلاغ مغایر قانون است و مفهوم اشباع شده شفاف نیست و ضرورت دارد تعاریف و شاخصه ها با بخش خصوصی و انجمن های تخصصی مشورت شده و سپس تصمیم گیری شود.

این عضو اتاق بازرگانی یادآورشد: وقتی محور کار ما صادرات است نباید محدودیت ایجاد کنیم بلکه می توان این تولید بیشتر را در مسیر صادرات هدایت کرد.

تسهیل در امور گمرکی در اولویت قرار گیرد
در ادامه فاروقی عضو دیگر اتاق بازرگانی گفت: تسهیل در امور گمرکی برای بهبود فضای کسب و کار و تسریع دستگاههای اجرایی در پاسخگویی به استعلام ها  باید اولویت همه ما باشد.  

وی افزود: کاهش زمان ترخیص در گمرک می تواند به کاهش هزینه های سربار کمک کند البته در گمرک استان مشکلی نیست اما برای ترخیص در سایر گمرکات کشور موانعی دارد که انتظار همراهی داریم.

کد خبر: ۷۷٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha