۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
توسعه صنعت عطرسازی در کاشان/ از ورود سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم
فرماندار کاشان:

توسعه صنعت عطرسازی در کاشان/ از ورود سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم

کاشان- مرتضایی، فرماندار کاشان گفت: در حال برنامه ریزی برای توسعه صنعت ادکلن سازی در کاشان هستیم که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی فراوانی هم از نظر تخصیص ارز برای کشور دارد.

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات زیادی که برای صنعتگران و تولیدکنندگان پیش آمد، اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات از جمله کرونا و تحریم و غیره صنعتگران کاشان در سال جاری رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه حتی در همین دوران کارخانه ای در فاز توسعه خود برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد، ابراز داشت: در ایام همه گیری کرونا بیش از دو هزار شغل در کاشان تثبیت شد.

کاشان به شکل جدی با کمبود نیروی کار زیر دیپلم روبرو است
فرماندار کاشان با اشاره به اینکه کاشان به شکل جدی با کمبود نیروی کار زیر دیپلم روبرو است، تصریح کرد: البته بیکاری قشر دانش آموختگان دانشگاهی نسبت به نیروی کار ساده در کاشان بیشتر است که برای رفع این مشکل لازم است پذیرش دانشگاه های منطقه کاشان بر اساس نیازهای این شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه در کاشان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت دارند، اظهار کرد: بخش اعظمی از این صنایع مربوط به شرکت های ریسندگی و بافندگی فرش ماشینی است به نحوی که منطقه کاشان بیشترین تولیدات فرش ماشینی را در ایران داراست.

مرتضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۵۰۰ کیلوگرم اسانس گل محمدی از کاشان به خارج از کشور صادر شده است، بیان داشت: در حال برنامه ریزی برای توسعه صنعت ادکلن سازی در کاشان هستیم چراکه با  توجه به فراگیری صنعت اسانس در کاشان می توان در راستای گسترش صنعت تولید عطر نیز گامی موثری برداشت.

وی با اشاره به اینکه صنعت عطر و ادکلن علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی فراوانی هم از نظر تخصیص ارز برای کشور دارد، گفت: زیرساخت های توسعه این صنعت در کاشان فراهم است و ما از ورود سرمایه گذاران به این بخش حمایت می کنیم.

فرماندار کاشان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تامین کالاهای اساسی مردم کاشان در آستانه نوروز تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری شهرداری کاشان ۱۰ مکان برای عرضه کالاهای اساسی مردم در نوروز امسال پیش بینی شده است.

کد خبر: ۷۷٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha