۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
وزرای صمت و کار منابع مالی برای کارگاه‌های قالیبافی پیش‌بینی کنند
معاون اول رئیس جمهور:

وزرای صمت و کار منابع مالی برای کارگاه‌های قالیبافی پیش‌بینی کنند

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از وزیر صنعت معدن و تجارت خواست تا جلسات ستاد راهبری فرش دستباف را به صورت ماهیانه برگزار نماید.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اسحاق جهانگیری در نشست هم‌اندیشی ذینفعان فرش دستباف که با عنوان نشست شورای راهبری فرش دستباف ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در این ستاد مسایل زنجیره تولید فرش، موضوعات مرتبط با فروش، آموزش، مهارت و ارتقاء کیفیت و تنوع در تولید و صادرات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی، صنعت فرش دستباف را از هنر صنعت های مهم ایران دانست و تصریح کرد: از این هنر صنعت باید حفاظت گردد و موانع پیش روی آن برطرف شود تا فرش دستباف ایران مزیت رقابتی خود را در بازارهای صادراتی از دست ندهد.

ارتقای سهم صادراتی فرش با همت وزارت صمت و بخش خصوصی
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه در برهه‌هایی صادرات فرش دستباف ایران تا بیش از یک میلیارد دلار و در حدود نیمی از صادرات غیر نفتی ایران بوده است، گفت: اکنون این سهم صادراتی به حدود ۶۰ میلیون دلار رسیده است که با همت و تلاش وزارت صمت، مرکز ملی فرش ایران، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی سهم صادراتی فرش دستباف باید ارتقا یابد.

جهانگیری از دستگاه‌های مرتبط خواست که به موضوع فرش به عنوان مسئله ای جدی نگاه کنند و تصریح کرد: هنر صنعت فرش به زندگی بخش وسیعی از مردم وابسته است، به خصوص عشایر و روستاییان بخشی از درآمد خود را از این راه به دست می آورند.

وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که منابع لازم را برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت کارگاه‌های فرش پیش‌بینی و اختصاص دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر تحریک بازار داخلی برای ارتقاء تولید تاکید کرد.
ارایه تسهیلات برای خرید فرش دستباف با برنامه‌ریزی وزارت صمت

جهانگیری بیان کرد: باید تسهیلات مرتبط برای خرید فرش با تعامل بانک مرکزی و بانکهای عامل و با برنامه‌ریزی وزارت صمت ارائه گردد.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهور»، علیرضا رزم حسینی «وزیر صمت»، فرح ناز رافع «رییس مرکز ملی فرش»، محمد امید «معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری» و محمد شریعتمداری «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیز حضور داشتند.

فعالان حوزه فرش دستباف در این نشست مهمترین مسایل و دغدغه های خود در حوزه های تولید، صادرات، بیمه، مالیات، تامین مواد اولیه و... را مطرح کردند.

کد خبر: ۷۷٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha