۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
کمیسیون شوراها پیگیر فعال شدن بازارچه های مرزی است
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها:

کمیسیون شوراها پیگیر فعال شدن بازارچه های مرزی است

بیگی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: از دوره دهم پیگیر فعال شدن بازارچه های مرزی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد علی رضا بیگی، با انتقاد از رویکرد وزارت امورخارجه در بازگشایی بازارچه های مرزی گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون شوراها دوره گذشته مورد پیگیری قرار گرفته اما دولت عموما عدم اراده طرف مقابل را مانع اصلی فعال شدن بازارچه های مرزی عنوان می کرد لکن در مجلس جدید بر اشتراک گذاری مزیت های جمهوری اسلامی با همسایگانش تاکید داریم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات برای فعال سازی بازارچه های مرزی فقدان دیپلماسی منطقه ای در وزارت امورخارجه است که قادر به نشان دادن مزیت های جمهوری اسلامی به همسایگانش نیست.

وی افزود: تصور وزارت امورخارجه از ابتدای دولت های یازدهم و دوازدهم ساختن با کدخدا بود برای همین احساس کرد دیگر نیازی به برقراری ارتباط با محیط های پیرامون نخواهد داشت که این رویکرد غلط باعث شد تا در موضوعات مختلف خودش را نشان دهد.

علی رضا بیگی بیان کرد: بحث کوله بران و تجارت سوخت یکی از مباحث بدیهی و ابتدایی بوده که با هدف تامین امنیت مرزها مورد توجه شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در شرایطی که ناچار می شویم با مخاطرات زیادی بنزین و گازوئیل را به آمریکا لاتین ببریم، با عرضه سوخت در بازارچه های مرزی می توانیم علاوه بر امنیت، مزیت های تجاری برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: فارغ از نگرش های منفعت طلبانه اگر بتوانیم انگیزه سکونت و تامین معیشت مرزنشینان به ویژه شرق کشور تامین کنیم قطعاً بازخورد های مثبتی خواهد داشت.

کد خبر: ۷۷٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha