۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
تعویق یک‌ ساله اجراییه‌های بنگاه‌های تولیدی
مصوبه مالیاتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی ابلاغ شد؛

تعویق یک‌ ساله اجراییه‌های بنگاه‌های تولیدی

با مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده باشد، می‌توانند از افزایش مهلت تقسیط بدهی مالیاتی و نیز تعویق یک‌ساله اجراییه‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای، احکام مالیاتی مصوبه پنجاه‌وششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده‌است را ابلاغ کرد.

دو بند از این مصوبه مربوط به افزایش مدت‌زمان تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی و تعویق یک‌ساله اجراییه‌های صادر شده از سوی دستگاه‌های دولتی می‌شود که برای اجرا در ادارات کل امور مالیاتی کشور، ابلاغ شده‌است.

بر اساس بند (۱) این مصوبه: «با توجه به شرایط موجود اقتصادی، تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و با هدف امگان‌پذیر کردن وصول مطالبات مالیاتی از بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم، صرفا برای بنگاه‌هایی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده‌است به حداکثر شصت ماه افزایش می‌یابد».

همچنین بر اساس بند دیگر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، «به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید آن ستاد رسیده‌است، نسبت به تعویق یک‌ساله و فقط برای یک‌بار، اجراییه‌هایی که به درخواست سازمان‌های امور مالیاتی کشور، تامین اجتماعی، شرکت‌های آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری‌ها علیه بنگاه‌های مذکور صادر شده، در صورت تعیین تکلیف استمهال و تقسط بدهی‌ها توسط ستاد مذکور اقدام کند. دستگاه‌های مزبور و بانک‌ها می‌توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجراییه‌های مربوط اقدام کنند».

کد خبر: ۷۷٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha