۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۵ روستای دامغان دارای سند توسعه اقتصادی و اشتغال شدند
معاون عمرانی استاندار سمنان:

۵ روستای دامغان دارای سند توسعه اقتصادی و اشتغال شدند

سمنان- فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه سند توسعه اشتغال و اقتصاد در پنج روستای دامغان مصوب شد، گفت: سرخده و وامرزان، حیدرآباد، بستجان و مایان در زمره این روستاها هستند که از این پس سند توسعه اقتصادی و اشتغال خواهند داشت.

منوچهر فخری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین اقدامات و تلاش‌ها برای ارتقای اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی روستایی در سطح شهرستان‌های استان سمنان، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته، تصویب سند توسعه اقتصادی و اشتغال در پنج روستای دامغان است.

وی با بیان اینکه این اسناد مطابق برنامه ششم توسعه در روستاهای سرخده و وامرزان، حیدرآباد، بستجان و مایان مصوب شده اند، تاکید کرد: مهمترین مزیت تصویب سند توسعه اقتصادی و اشتغال، داشتن برنامه و نقشه راه برای اجرای برنامه های اقتصادی و عمرانی است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه طبق برنامه ششم باید بخش اعظم روستاهای استان برنامه داشته باشند که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: اسناد توسعه روستایی خوشبختانه با همکاری فرمانداری‌ها در بسیاری روستاهای استان مصوب شده است.

فخری با بیان اینکه در این اسناد داشته‌های هر روستا در کنار مزیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری ذکر و برای آن برنامه ریزی می‌شود، گفت: شناخت دقیق بر توان روستاها یکی از مزیت‌های ویژه داشتن سند توسعه و اشتغال است.

وی با بیان اینکه از دیگر مزیت های داشتن سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی می توان به ایجاد مشاغل و مکاسب برای کاهش مهاجرت به شهرها اشاره کرد، گفت: تمرکز بر اقتصادمحوری و توسعه روستایی در زمره مهمترین محورهایی است که تصویب یک طرح در اختیار برنامه ریزان می گذارد.

کد خبر: ۷۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha