۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
سهم استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

سهم استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال است

سمنان- غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال است، گفت: نزدیک به ۹۵ درصد از این سهمیه جذب شده است.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سهم استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی  ۵۰ میلیارد ریال است، تاکید کرد: با تلاش مسئولان و طرح های خوبی که در زمینه اشتغال خانگی مطرح شده خوشبختانه نزدیک به ۹۵ درصد از این سهمیه اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال زایی خانگی روستایی و شهری به دقت بررسی می شوند، تاکید کرد: این طرح ها بعد از بررسی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع می شوند که البته باید گفت تعامل خوبی نیز بین بانک ها و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان وجود دارد.

دبیر کمیسیون اشتغال استان سمنان با اشاره به پراکندگی طرح‌های مشاغل خانگی به خصوص در روستاها، تاکید کرد: گیاهان دارویی در سال جاری سهم قابل توجهی را از مشاغل خانگی به خود اختصاص داده که نشان می دهد اهمیت کشت آن با توجه به شرایط خشکسالی استان به خوبی درک شده است از سوی دیگر این نوع محصولات دارای ارزش افزوده خوبی نیز هستند.

غنیان با بیان اینکه بافت فرش، گلیم و جاجیم و دیگر مصنوعات بافندگی از دیگر موضوعات طرح‌های اشتغال خانگی به خصوص در روستاهای استان سمنان است، تاکید کرد: خیاطی، کشاورزی به شکل گلخانه‌های محدود و همچنین خدمات از دیگر بخش‌هایی هستند که بیشترین میزان تسهیلات اشتغال خانگی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۷۷٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha