۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
وزش طوفان ۸۰ کیلومتری در اصفهان/کشاورزان و دامداران مراقب باشند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

وزش طوفان ۸۰ کیلومتری در اصفهان/کشاورزان و دامداران مراقب باشند

اصفهان- سیدان، رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان اصفهان و پیش‌بینی وزش باد شدید و طوفان برای دو روز آینده در استان اصفهان خبر داد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به ورود سامانه بارشی از مناطق غرب و جنوب به استان اصفهان اظهار داشت: بر این اساس از اواسط روز پنجشنبه بارش باران در اکثر مناطق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر را داریم ضمن اینکه احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد.

وی افزود: شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان بیش از دیگر مناطق خواهد بود.

کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی
رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال فعالیت‌های سامانه بارشی کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی به دلیل مه آلودگی، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب به ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به دلیل بارش برف و باران، امکان آسیب به صنعت کشاورزی و دامی نیز طی دو روز آینده برای استان پیش‌بینی شده است.

وی خودداری از صعود به ارتفاعات، استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و تجهیز وسایل نقلیه به وسایل زمستانی در محورهای مواصلاتی، آماده کردن دستگاه‌های نمک پاشی و برف روب و خروج دام از مراتع جنوبی استان را توصیه‌های هواشناسی برای دو روز آینده اعلام کرد و گفت: رانندگان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نیز باید به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

سیدان با بیان اینکه طی دو روز آینده وزش باد شدید، و گاهی طوفان لحظه ای نیز برای استان اصفهان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این پدیده غالب طی این بازه زمانی بیشتر در مناطق بادخیز شرق و شمال شرق استان پیش‌بینی شده است.

سازه‌های ساختمانی را محکم کنید
وی کاهش دید افقی به ویژه در جاده های مواصلاتی شرق، شمال و تا حدی مرکز به دلیل طوفان لحظه‌ای با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و گرد و خاک محلی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تاسیسات شهری و سازه‌های موقت را از آسیب‌های احتمالی وقوع طوفان دانست و افزود: از این رو جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، محکم کردن سازه‌های ساختمانی در جهت کاهش خسارات جانی و مالی، اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب ‌ای احتمالی در محورهای مواصلاتی، عدم صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه به شهروندان توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه برای یک روز آینده در اکثر مناطق استان اصفهان شاهد افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا هستیم، ادامه داد: این در حالی است که با خروج سامانه فعال از استان شاهد کاهش دما خواهیم بود.

کد خبر: ۷۷٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha