۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
آیا توافقنامه سبز اتحادیه اروپا می تواند روند تجارت را تقویت کند؟
یورونیوز:

آیا توافقنامه سبز اتحادیه اروپا می تواند روند تجارت را تقویت کند؟

در دسترس نبودن نیروی کار ماهر نیروی محرکی برای خروج صنعت از اروپا خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: از داروخانه های بزرگ گرفته تا سازندگان اتومبیل های لوکس، برخی از غول های صنعت اروپا حمایت خود را از اروپایی بدون کربن تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده اند.

رهبران تجارت به اهداف بلندپروازانه اروپا در میزگرد اروپایی صنعت متعهد شده اند و از رهبری آب و هوایی اروپا نهایت استفاده را می کنند.

در این مقاله ضمن ابراز حمایت از آنها، روشهای اصلی اتخاذ معامله سبز اتحادیه اروپا شرح داده شده و موارد فوری که هنوز باید به آنها پرداخته شود، بیان شده است.

معامله سبز اتحادیه اروپا چیست؟

معامله سبز مجموعه اقدامات سیاسی اتحادیه اروپا برای دستیابی به اروپای بدون کربن تا سال ۲۰۵۰ است، ضمن تقویت رقابت اقتصادی اروپا و استقرار اتحادیه اروپا به عنوان یک رهبر جهانی در مقابله با تغییرات آب و هوا.

اهداف عبارتند از: کاهش حداقل ۵۰ درصد انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰، کوچک سازی اقتصاد دایره ای و اجرای قیمت گذاری کربن برای تأثیرگذاری در تغییر در رفتار مصرف کننده و تجارت.

«دیمیتری پاپالکسوپولوس»، نایب رئیس ERT گفت: دستور کار معامله سبز اروپا به همان اندازه که طاقت فرساست؛ جذاب نیز است. این دستور کار شامل همکاری قوی و قابل توجهی بین دولت ها، جامعه، صنعت و جامعه تجارت گسترده تر است. اگر به این هدف دست یابیم، فرصتی برای پایدارتر و مرفه تر کردن اروپا فراهم می شود. اما چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که هیچ کس در این انتقال بزرگ به یک قاره خنثی از کربن عقب نماند؟

«ایگناسیو اس گالان»، رئیس و مدیرعامل Iberdrola گفت: ده سال پیش، ما به انرژی باد اعتقاد داشتیم، اما توربین نداشتیم. بنابراین ما باید از صنایع سنتی برای تولید صنایع جدید استفاده کنیم. اگر می خواهیم همه اینها در اروپا تولید شود و شغل ایجاد کند، باید اکنون اقدام کنیم.

«تیمرمنس» که مشتاق معامله سبز اتحادیه اروپا بود نیز گفت: اروپا اگر بخواهد به ویترین ضد تغییرات آب و هوا تبدیل شود و از رفتن تجارت به خارج از کشور جلوگیری کند، باید با اضطرار عمل کند. مهارت مجدد نیروی کار برای این امر بسیار مهم است: خطر بیکاری انبوه به کمبود شغل مربوط نخواهد بود بلکه به کمبود مهارت مرتبط خواهد بود.

وی افزود: در دسترس نبودن نیروی کار ماهر نیروی محرکی برای خروج صنعت از اروپا خواهد بود. بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که در این تحول همه طرف های ذینفع، افزایش مهارت را در دستور کار خود قرار میدهند.

دکتر «الهام قادری»، مدیر عامل و رئیس کمیته اجرایی سولوی گفت: اروپا باید بهترین مکان برای نوآوری در صنعت باشد، اگر می خواهیم شغل ایجاد کنیم.

قیمت گذاری کربن چیست و چگونه می توانیم رقابت اقتصادی را در اروپا حفظ کنیم؟

در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از میزان انتشار آلاینده های اروپا تحت پوشش قیمت گذاری کربن است، به این معنی که شرکت ها برای مقدار کربن تولیدی خود هزینه پرداخت می کنند. در حالی که ما باید ۱۰۰ درصد انتشارات گلخانه ای را با قیمت گذاری کربن پوشش دهیم ، رئیس BP هلگ لوند می گوید برای اطمینان از اینکه اروپا در این روند ضرر نمی کند، به تنظیم مرز کربن نیاز داریم.

آیا توافقنامه سبز به فراتر از اروپا خواهد رسید؟

«اولا کولنیوس»، رئیس هیئت مدیره Daimler AG گفت: شما نمی توانید فقط در مرزهای شرکت خود متوقف شوید، بلکه باید به بالادست و پایین دست نگاه کنید. به همین دلیل است که ما همچنین درخواست می کنیم ، اصرار می کنیم و در نهایت مجبور می شویم روند تامین کنندگان خود را دنبال کنیم. بنابراین اگر می خواهید در آینده با دایملر تجارت کنید، باید راهی معتبر برای خنثی سازی کربن  نیز داشته باشید.

پاپالکسوپولوس گفت: فراتر از سیاست های کلان که در مورد آن صحبت کردیم، باید راه حل های پیچیده برای مشکلات پیچیده  بدست آوریم. ما نمی توانیم وانمود کنیم که یک گلوله نقره ای برای پرداختن به همه مسائل داریم.

بیش از همه «جیم هاگمن اسنابه» رئیس شرکت زیمنس گفت: سیاست گذاران می توانند به این چارچوب کمک کنند، اما این روند با همکاری شرکت ها و مصرف کنندگان سریعتر طی می شود.

کد خبر: ۷۷٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha