۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
تمرکز اروپا بر اقتصاد دیجیتال برای رهایی از بحران کرونا

تمرکز اروپا بر اقتصاد دیجیتال برای رهایی از بحران کرونا

بحران کرونا به عنوان یک ذره بین عمل کرده و نابرابری های موجود و شکاف بین داشتن ها و نداشتن های دیجیتالی را برجسته می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی یورو نیوز اخیرا مقاله ای با قلم «رالف هاوفر» و «کاسپر کلینژ» با عنوان «تمرکز اروپا بر روند دیجیتالی شدن و نجات از بحران COVID-۱۹» منتشر شده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

اکنون بیش از یک سال است که سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی شیوع COVID-۱۹ را بیماری همه گیر اعلام کرده است. در عرض چند هفته ، زندگی همانطور که می دانستیم متوقف شد. در حالیکه سیاستگذاران و مقامات بهداشتی با بزرگترین بحران بهداشت عمومی در یک قرن گذشته دست به گریبان بودند ، مشاغل اروپا درهای خود را بستند و شهروندان در محل خود را در پناه گرفتند.

بحران هایی با این مقیاس فرصتی برای متزلزل کردن وضع موجود است. در حالی که اروپا به دنبال بازسازی و حرکت به جلو است ، ما باید از این فرصت استفاده کرده و شکاف های موجود در سیستم را برطرف کنیم و بهبودی عادلانه ، فراگیر و پایدار را برای همه در اولویت قرار دهیم.

آنچه بحران نشان داده این است که بهبود اروپا باید با روند دیجیتالی شدن همراه باشد. در طول بیماری های همه گیر اروپا به لطف فناوری در بیشتر موارد به تجارت خود ادامه داده است.

از کار و یادگیری از راه دور گرفته تا مشاوره پزشکی مجازی، خدمات دیجیتال به ما این امکان را داده است که در عین ایمن بودن در ارتباط با هم باشیم. اما این بدان معنا نیست که هیچ علامت سوالی در مورد افزایش فراگیر فناوری در جوامع ما وجود ندارد.

خواسته حاکمیت دیجیتال اروپا بر اساس نگرانی های معتبر و قانونی در مورد حفظ حریم شخصی، حفظ امنیت ملی و فرصت های اقتصادی محلی است. اتحادیه اروپا می تواند و باید قوانینی را تعیین کند که هر بازیگر فناوری هنگام کار در اروپا باید از آنها استفاده کند. ما در حفظ و نگهداری ارزشها و اصول اروپایی حریم خصوصی، امنیت و شفافیت سهیم هستیم.

اطمینان از اینکه اقتصاد دیجیتال اروپا به روی جهان باز است از نوآوری و انتخاب برای مشاغل و مصرف کنندگان پشتیبانی می کند. این دستورالعمل ایجاد اشتغال ، تقویت رشد اقتصادی و حفاظت از رقابت درازمدت اروپا است.

اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر قوانین برای حاکمیت دیجیتال نیز برای اینکه همه در هر جای اروپا بتوانند از مزایای فناوری بهره مند شوند، ضروری است. از آنجا که اروپا به دنبال بهبودی از بدترین رکود از زمان جنگ جهانی دوم است، حمایت از شرکت های کوچک و متوسط (SME) بسیار مهم خواهد بود.

پیش بینی های اخیر کمیسیون اروپا حاکی از آن است که اقتصاد منطقه یورو امسال ۸.۷ درصد منقبض خواهد شد. برای جلوگیری از هرگونه انقباض بیشتر و اطمینان از بازگشت به رشد در اسرع وقت ، تلاش برای بهبود اقتصاد محلی لازم است. رهبران مشاغل کوچک آماده نوآوری ، مقیاس سازی و سهم خود در کمک به اروپا هستند تا نه تنها زنده بماند ، بلکه رشد کند. اما آنها به تنهایی قادر به انجام این کار نیستند.

در وهله اول ، مشاغل اروپا نیاز به دسترسی به بهترین فن آوری موجود دارند و یکی از عوامل موفقیت ، داده است. این مهم مبنای ایجاد یک اکوسیستم فناوری پر رونق در اروپا است. به اشتراک گذاری داده ها در بین شرکت ها برای تحریک نوآوری و رقابت دیجیتال ضروری است. ایجاد ارزش از داده های تولید شده توسط ماشین به اروپا کمک می کند تا در فضای صنعتی قدرت خود را حفظ کند.

با این حال، داده ها به طور فزاینده ای در دست تعداد کمی از شرکت ها متمرکز می شوند. ما بر این باوریم که ساختن داده ها برای تعداد زیادی از سازمان ها و افراد در حد امکان ممکن و قابل دسترسی است و می تواند شکاف داده ها را که روز به روز در حال رشد است پر کند و ما متعهد به انجام سهم خود هستیم.

ثانیا ، وقتی صحبت از انتقال اروپا به سمت خنثی سازی کربن می شود ، نمی توانیم شتاب خود را از دست بدهیم. در واقع، سبز شدن باید موتور بهبود اقتصادی باشد، زیرا انجام این کار به همان اندازه برای کره زمین نیز مفید است.

سرمایه گذاری های استراتژیک در این زمینه فقط می تواند برتری رقابتی اروپا را افزایش دهد. به همین دلیل است که ما از یک توسعه سبز برای توسعه یک مدل اقتصادی جدید پشتیبانی می کنیم که همچنین دارای انعطاف پذیری، محافظت ، حاکمیت بیشتر و فراگیرتر باشد.

این بحران به عنوان یک ذره بین عمل کرده و نابرابری های موجود و شکاف بین داشتن ها و نداشتن های دیجیتالی را برجسته می کند. کارهای بیشتری برای ایجاد فرصت های برابر برای همه ضروری است.

از بهبود اتصال نسل بعدی ، به ویژه در مناطق روستایی، تا افزایش دسترسی به مهارت های دیجیتال، بنابراین همه می توانند در یک بازار کار دیجیتال محور موفق شوند. برای این منظور، ما در مایکروسافت هدف خود را تعیین کرده ایم که مهارت های دیجیتالی را برای ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان تا پایان سال به ارمغان بیاوریم.

شرکت های فناوری مانند مایکروسافت وظیفه دارند به شکل گیری آینده ای منصفانه تر، فراگیرتر و پایدارتر پس از COVID-۱۹ کمک کنند. و گرچه چالشهای مشترک مستلزم همکاری نزدیکتر از گذشته با یکدیگر هستند، اما اروپا باید در تعیین حفاظهای مربوط به فناوری و مسئولیت دادن به شرکتها جهت کار در جهت منافع عمومی پیشگام باشد.

ارزش ها و قوانین اروپایی ستاره مشترک ما هستند زیرا ما به طور مشترک راه حل های دیجیتالی فردا را توسعه می دهیم. از آنجا که در پایان روز، جاه طلبی ما یک آرمان مشترک است: ساختن اروپا متناسب با عصر دیجیتال، ابتدا با مناسب ساختن فناوری برای اروپا همراه است.

کد خبر: ۷۷٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha