۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
سلبریتی ها هم باید مالیات بپردازند
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

سلبریتی ها هم باید مالیات بپردازند

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سلبریتی ها نباید خودشان را مستثنی بدانند و مالیات باید شامل آنها هم بشود.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، درباره مصوبه مجلس مبنی بر گرفتن مالیات از افرادی که در فضای مجازی بیشتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند، افزود: افرادی در جامعه هستند که درآمدهای قابل توجهی دارند اما این درآمدها شفاف نیست و مالیاتی پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: در همه دنیا، مالیات عدالت محور این است که تبعیضی در میان مردم نباشد و همه افرادی که از مزایا و مواهب یک کشور بهره مند می شوند به اندازه در آمدشان باید مالیات بپردازند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه چهار میلیون و هشتصد هزار تومان را به عنوان سقف معافیت مالیاتی تعیین کردیم، افزود: مالیات گروه های دیگر به اندازه درآمدی که دارند به صورت پلکانی حساب می شود.

وی افزود: در جامعه ما متاسفانه فشار مالیات بر روی کارمندان و افراد با درآمد مشخص از جمله کسبه بیشتر است تا کسانی که درآمدهای نجومی دارند.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه برخی فعالان فضای مجازی و کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار عضو و دنبال کننده، در آمدهای تبلیغاتی دارند اما مالیات نمی پردازند، گفت: در مصوبه اخیر مجلس با هدف شفافیت امور مالیاتی، سراغ این افراد رفتیم.

او ادامه داد: دولت باید سراغ چنین فعالان حوزه مجازی برود و درآمدهای آن را شفاف و مشخص کند و آیین نامه اجرایی مشخصی را برای آنها در نظر بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید درآمد خود را مخفی کند، افزود: این موضوع شامال سلبریتی ها هم می شود. آن ها قراردادهای کلانی دارند و بیشترین سود و بهره را می برند اما کمترین سود و مالیات را به مردم و جامعه می دهند.

کد خبر: ۷۷٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha