۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان درآمد سالانه
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان درآمد سالانه

راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان درآمد سالانه، معاف از مالیات هستند و مازاد بر آن شامل پرداخت مالیات به صورت پلکانی می‌شود.

به گزارش بازار، احمد راستینه با اشاره به اینکه مالیات یکی از پایه‌های اساسی ایجاد درآمد برای اداره جامعه است، افزود: در کشور ما هم امروز همه افرادی که به نحوی درآمد کسب می‌کنند از جمله کارگران و کارمندان، مشمول پرداخت مالیات هستند به جز کسانی که سقف حقوق آن‌ها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که معاف از مالیات هستند و مازاد بر آن مشمول پرداخت مالیات به صورت پلکانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دنیا بسیاری از سلبریتی‌ها و هنرمندان با درآمد بالا تا ۶۰ درصد درآمدشان را مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: این قشر در کشور ما تا کنون استثناء بوده اند، اما بر اساس قانون مجلس، از سال ۱۴۰۰ آن‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

او با اشاره به اینکه هنرمندانی که درآمدهای کلان میلیاردی دارند در جامعه ما بسیار کم هستند، افزود: این قانون کمک می‌کند تا عدالتی در زمینه درآمد و مالیات‌ها شکل بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی تصویب شد که بر مبنای آن، شبکه‌های اجتماعی که تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند از پرداخت مالیات معاف هستند، اما بیش از آن اگر از محل تبلیغات، درآمدی حاصل کنند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

راستینه ادامه داد: تا دو ماه پس از تصویب این قانون، سازمان امور مالیاتی باید دستورالعملی را تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند و ساز و کار گرفتن مالیات از این کاربران را تهیه کند تا علاوه بر اینکه در فضای مجازی به سازماندهی کاربران فضای مجازی نزدیک شویم، بتوانیم از محل درآمدهای این مالیات، برای توسعه زیرساخت‌های لازم فضای مجازی استفاده کنیم.

وی افزود: با اجرای این قانون خطر قراردادهای زیر زمینی و مخفی وجود دارد، اما مجلس به صورت ویژه دستورالعمل اجرایی دولت را با قانون تطبیق خواهد داد و اگر این دستورالعمل نتواند روش شفافی برای قراردادها پیش بینی کند، مجلس ورود خواهد کرد و در تنظیم این آیین نامه اجرایی به دولت کمک خواهد کرد.

راستینه با تاکید بر اینکه شفافیت در اقتصاد، ضروری است، ادامه داد: ساماندهی کاربران فضای مجازی و نظام مالیاتی هنرمندان و ورزشکاران، گام نخست برای شفاف سازی قراردادهاست.

کد خبر: ۷۷٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha