۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
آزادسازی ۱۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی البرز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان
فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز خبر داد:

آزادسازی ۱۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی البرز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان

کرج- موسوی فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز گفت: ۱۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد تومان شناسایی و آزادسازی شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای برخورد قانونی با بناهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها در استان البرز ضمن شناسایی های انجام شده توسط تیم های عملیاتی و یگان حفاظت در مدیریت جهاد هر یک از شهرستان‌های استان در هفته جاری ضمن هماهنگی های قضایی به عمل آمده در مدیریت جهاد دو شهرستان نظر آباد و ساوجبلاغ و با پشتیبانی نیروهای انتظامی نسبت به قلع و قمع بیش از ۴۰۰ مورد از احداث شده‌های غیر قانونی توسط متخلفان با اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی اقدام شده است.

وی ضمن بیان اینکه در اقدامات انجام شده ۱۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی با ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: این زمین ها در روستاهای اجین دوجین در ساوجبلاغ و نجم آباد، خرم آباد و حسین خانلو در شهرستان نظر آباد بودند که با همکاری رؤسای دادگستری و دادستانی در این دو شهرستان آزادسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی البرز تاکید کرد: به موجب قانون در خصوص مجرمین تغییر کاربری غیر مجاز ضمن تخریب بناهای احداث شده با اعلام شکایت از سوی سازمان جهاد کشاورزی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و باید در قبال خسارات وارده به امنیت غذایی جامعه و آیندگان و اقتصاد ‌کشور با تخریب زمین های زراعی و باغها پاسخگو باشند.

مویوس افزود: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز شناسایی مجرمین و دلالان و کسانی که مرتکب از بین بردن اراضی کشاورزی با توسل به خرید، خرد کردن و ویلا سازی می شوند را در راستای مصوبات قرارگاه صیانت از بیت المال دادگستری استان البرز و با همکاری پلیس های تخصصی را در دستور کار خود دارد.

کد خبر: ۷۷٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha