۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
نقش خراسان شمالی در گسترش روابط اقتصادی ارمنستان با افغانستان و پاکستان
سفیر ارمنستان در ایران مطرح کرد:

نقش خراسان شمالی در گسترش روابط اقتصادی ارمنستان با افغانستان و پاکستان

بجنورد- سفیر ارمنستان در ایران گفت: خراسان شمالی می‌تواند نقش میانجی را در گسترش روابط اقتصادی ارمنستان با افغانستان و پاکستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، آرتاشس تومانیان شامگاه سه شنبه در نشست خبری خود در استانداری خراسان شمالی از اعزام خبرنگاران استان به ارمنستان و بلعکس خبر داد و گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت سرمایه گذاران در کار، عدم بکارگیری از متخصصان و مشاوران خوب است در همین راستا به جهت تحقق وعده ها و اجرایی شدن تعهدات ما می‌توانیم تیم های تخصصی را به دو کشور اعزام کنیم.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی می تواند نقش میانجی را در گسترش روابط اقتصادی ارمنستان با افغانستان و پاکستان داشته باشد.

سفیر ارمنستان در ایران افزود: با توجه به شناختی که در این سفر نسبت به این استان حاصل شد مطمئن هستم که خراسان شمالی و ارمنستان می توانند روابط اقتصادی طولانی بایکدیگر داشته باشند. 

تومانیان بااشاره به ظرفیت های صنعتی این استان بیان کرد: خراسان شمالی از پتروشیمی قوی بهره مند است و این مهم نقطه قوتی برای استان به‌شمار می آید.

وی افزود: حوزه کشاورزی، موادغذایی، پتروشیمی و فرآوری محصولات و الکترونیک و همچنین خدمات  ورزشی، فرهنگی و گردشگری از جمله بخش هایی است که ما می‌توانیم روابط گسترده ای با این استان داشته باشیم.

سفیر ارمنستان در ایران باتاکید براینکه آنچه مهم است تمایل متقابل طرفین به گسترش روابط است، تصریح کرد: در روابط بین دو طرف مهم‌ترین اصل تمایل دو طرف به گسترش روابط از طریق هماهنگی و پایبندی به تعهدات است و گرنه این موافقت نامه امضایی بیش نیست.

تومانیان همچنین باتاکید بر اینکه ایران و ارمنستان به لحاظ فرهنگی بسیارغنی هستند، افزود: مسایلی چون عدم شناخت، فاصله بین دو کشور و هچنین عدم وجود پرواز هوایی بین ارمنستان و خراسان شمالی سبب شد تاکنون تعاملی بین ما صورت نگیرد اما زین پس با تلاش مجدانه این مسائل کار و پیگیری می شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه باتاکید براینکه ارمنستان میتواند دروازه ای برای تجارت باشد، بیان کرد: ارمنستان می تواند دروازه ورود ما به اوراسیا باشد، ما هم می توانیم نقش میانجی را در گسترش روابط اقتصادی ارمنستان با افغانستان و پاکستان داشته باشد.

محمد علی شجاعی بر ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی تاکید کرد و گفت: تبادل هیئت‌های تجاری و ارائه کالای کشور ارمنستان باید در قالب برگزاری نمایشگاهی در این استان و همچنین در ارمنستان صورت پذیرد و این مهم نیازمند ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس در ارمنستان است.

کد خبر: ۷۷٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha