۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
توزیع گسترده کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌ بار
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی ایران اعلام کرد:

توزیع گسترده کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌ بار

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از تخصیص سهمیه ویژه کالاهای اساسی برای توزیع در میادین میوه و تره‌ بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: این کالاها در حجم گسترده در کشور از طریق شبکه‌های فروش، توزیع و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حجت براتعلی بیان کرد: همه ساله مطابق با برنامه‌های ستاد تنظیم بازار تلاش می‌شود تا در ایام پایانی سال مدیریت لازم بر تأمین و توزیع کالاها صورت گیرد که بر این اساس از اول اسفندماه هر سال برنامه‌ریزی برای توزیع کالاها در قالب طرح‌های مختلف صورت می‌گیرد.

براتعلی افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا، اجرای سیاست‌های تنظیم بازار با یک شتاب و حجم بیشتری عملیاتی شده و از اول اسفندماه بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی که در سبد هزینه مصرفی خانوارها نقش جدی دارند، با شکل ویژه‌ای عرضه شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس برنج، روغن، گوشت مرغ، گوشت قرمز و شکر در سطح استان‌ها از طریق محموله‌های استانی توزیع گردیده و با مدیریت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کل کشور موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش عنوان کرد: این سهمیه‌ها سراسری بوده و در تمامی استان‌ها تخصیص می‌یابد اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر گردید تا شبکه‌های مطمئن عرضه کالا از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار به جهت سهولت دسترسی شهروندان به کالاها مورد استفاده قرار گرفته و به این ترتیب علاوه بر تخصیص‌های استانی، در شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز شارژ کالا صورت گیرد.

براتعلی افزود: در تمامی این فروشگاه‌ها کالاهای اساسی باید با نرخ مصوب عرضه گردد که بر این اساس در مورد اقلامی همچون برنج، شکر و روغن در کنار سایر اقلامی که عرضه خواهند شد، نرخ از طریق سامانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قابل دسترس است، ضمن اینکه این کالاها دارای برچسب قیمت بوده و مردم نیز می‌توانند نرخ‌های آنها را بر روی کالا مشاهده نمایند.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش خاطرنشان کرد: مردم باید به برچسب قیمت نصب شده بر روی کالاها دقت کرده تا بتوانند اقلام را با نرخ مصوب خریداری کنند.

براتعلی گفت: در استان‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای شعباتی در سراسر کشور هستند و نظارت کافی بر آنها صورت می‌گیرد تا عرضه خارج از شبکه نداشته باشند، چرا که طرح‌های نظارت و بازرسی به شدت فعال است و کنترل‌های سیستمی از سوی دستگاه‌های مرتبط از طریق سامانه جامع انبارها نیز انجام می‌شود.

کد خبر: ۷٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha