۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
۱.۸ کیلو دان برای تولید یک کیلو گوشت مرغ لازم است
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران:

۱.۸ کیلو دان برای تولید یک کیلو گوشت مرغ لازم است

ساری- میران، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به کمبود نهاده های دام وطیور گفت: تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ به ۱.۸ کیلوگرم دان نیازمند است.

امیرمیران در گفتگو با خبرنگار بازار با نقش تشکل های کشاورزی را در تامین نهاده های کشاورزی بسیار مهم برشمرد و با اشاره به موقعیت مناسب مازندران برای تولید نهاده ها اظهار داشت: باید برای رفع وابستگی به واردات نهاده ها برنامه ریزی و نیازسنجی شود.

وی با تاکید براینکه واحدهای تولیدی خوراک دام وطیور باید به روزرسانی شوند، افزود: باید برای صدور مجوزهای لازم برای تولید نهاده های کشاورزی در استان اقدام وبرنامه ریزی شود.

میران، تاسیس شهرک کشاورزی را در استان امری مهم بیان کرد و گفت: تاکنون به دلیل کمبود زمین اجرایی این طرح در استان که از ضروریات بوده، محقق نشده است.

وی توسعه شهرک گلخانه ای را از دیگر نیازمندی های مازندران بیان کرد و از مسئولان امر خواست با توجه به ساخت بزرگترین شهرک صنعتی در شرق استان، شهرک گلخانه ای وکشاورزی در این منطقه برنامه ریزی شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران همچنین بر لزوم واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران دارای اهلیت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از اراضی به سرمایه گذارانی واگذاری شده که هیچ اقدامی در آن انجام ندادند وباید نسبت به خلع ید و واگذاری به سرمایه گذاران واقعی اقدام شود.

میران با اشاره به کمبوده نهاده های دام وطیور اظهار داشت: برای تولید یک کیلوگرم گوشت حدود ۱.۸ کیلوگرم دان نیاز است.

کد خبر: ۷۷٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha