۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
۸ محوطه تاریخی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در اردبیل کاوش شده است
طی دو سال گذشته؛

۸ محوطه تاریخی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در اردبیل کاوش شده است

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: ۸ کاوش باستانشناسی مهم در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در استان اردبیل انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان میراث فرهنگی اردبیل گفت: ۸ کاوش باستانشناسی مهم در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در استان اردبیل انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: ۴ کاوش در سال ۹۷ در محوطه‌های باستانی کهنه کنزق، یل سوئی، آلاجوق و شال خلخال انجام گرفته است که آثار متعددی از دوره ماننایی، سلجوقی، ایلخانی و خوارزمشاهی در این مناطق کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود:  همچنین ۴ کاوش نیز در سال جاری انجام گرفته است که از جمله کاوش جمعه مسجد یکی از مطالبات چندین ساله پژوهشگران و دوستداران میراث فرهنگی بود.

وی تاکید کرد: در پی کاوش های سال جاری در محوطه های باستانی تپه آتشگاه، گورستان قره اولی فخرآباد، کول تپه آناهیتا و جمعه مسجد، آثار قابل توجهی از فرهنگ کوراارس، عصر آهن تا دوره‌های اسلامی و بعد از اسلام در این محوطه ها کشف شده است.

فلاحی ادامه داد: این کاوش‌ها اطلاعات جامعی از پیشینه تاریخی و فرهنگ و رسم و رسومات موجود در جغرافیای استان اردبیل را در اختیار کارشناسان قرار داده است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری تاریخی از جمله اهداف اصلی این کاوش بود که در مناطقی مانند کنزق و جمعه مسجد به صورت عینی قابل مشاهده است.

کد خبر: ۷٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha