۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سرمایه گذاری ۱۵۹ میلیارد تومانی در ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کرد

سرمایه گذاری ۱۵۹ میلیارد تومانی در ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری

کاشان- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در کشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری وجود دارد، ابراز داشت: تاکنون ۱۵۹ هزار میلیارد تومان در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار علی اصغر مونسان پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در کشور با وجود شیوع ویروس کرونا همچنان پویا و فعال است، اظهار داشت: خوشبختانه با فعالیت گسترده فعالین گردشگری این صنعت همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری وجود دارد، ابراز داشت: ۱۵۹ هزار میلیارد تومان در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه یکی توسعه اقامتگاه های بومی در نقاط مختلف شهری و روستایی در کشور خوشبختانه شتاب گرفته است، تصریح کرد: این اقامتگاه ها به دلیل فعالیت در حوزه های محلی توانسته است اشتغال زایی مناسبی ایجاد و سبب تقویت بنیان اقتصادی خانوارها شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم و بخش خصوصی در صنعت گردشگری به خصوص در مرمت خانه های تاریخی و استفاده از آنان به عنوان اقامتگاه های سنتی در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: در این حوزه شاهد نرخ رشد خوبی بوده ایم که امیدواریم با پایان شرایط کنونی کرونایی و عادی شدن زندگی شاهد رونق این اقامتگاه ها باشیم.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن نوروز و افزایش سفرهای نوروزی افزود: بخشی از این سفرها کنترل شده و با استفاده از تورهای گردشگری است و بخش دیگری کنترل نشده و بدون نظارت توسط خود مردم انجام می شود که سعی شده است محدودیت هایی برای این سفرها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز پیش رو هیچ مدرسه ای از گردشگران پذیرایی نمی کند، گفت: برپایی هر گونه کمپ چادری هم در تعطیلات نوروز در سطح کشور ممنوع است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این محدودیت ها به استانداران ابلاغ شده است، تاکید کرد: امیدواریم با رعایت مردم شاهد باشیم که شیوع این ویروس منحوس به زودی پایان یابد.

کد خبر: ۷۶٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha