۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
محدودیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز
سخنگوی دولت اعلام کرد

محدودیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: براساس طرح هوشمند؛ حتما شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت سفر در تعطیلات نوروزی مواجه خواهند شد.

به گزارش بازار، علی ربیعی در نشست خبری در خصوص تصمیمات کرونایی دولت با توجه به تعطیلات نوروز؛ افزود: تعیین تکلیف کلی سفرهای نوروزی در جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌گردد، براساس طرح هوشمند حتما شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت سفر مواجه خواهند شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص نحوه سفر و اقامت و حضور در مناطق پرجمعیت و تفرجگاه‌ها و نقاط تاریخی و زیارتی، تصمیم گیری شده و مشخص خواهد شد.

قبل از فاز یک واکسیناسیون، به هیچ وجه مراحل بعدی آغاز نخواهد شد
سخنگوی دولت همچنین در خصوص نظم حاکم بر روند تزریق واکسن گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا مصوب شورای عالی اخلاق پزشکی، فاز یک واکسیناسیون، دربردارنده واکسیناسیون کادر درمان، کارکنان سلامت و جانبازان و معلولان، غسال‌ها و سالمندان مقیم آسایشگاه‌ها است و واکسیناسیون هم برای همه این گروه‌ها در فاز یک آغاز شده و قبل از اتمام این فاز، به هیچ وجه مراحل بعدی آغاز نخواهد شد.

وی تصریح کرد: رویکرد وزیر محترم بهداشت پیشگیرانه و هشدارگونه است و این کار مهم، قطعا طبق سند واکسیناسیون کرونا اقدام خواهد شد.

لاریجانی سند ۲۵ ساله راهبردی همکاری‌های ایران و چین را پیگیری می‌کند
سخنگوی دولت درباره احتمال سفر آقای لاریجانی به چین و ایا اینکه برنامه‌های وی در راستای سند ایران و چین از طرف دولت است؟ گفت: در مورد پیگیری سند همکاری ایران و چین توسط آقای لاریجانی، این یک سنت پسندیده‌ای است که یک نظام از همه ظرفیت‌های انسانی خویش برای ارتباطات خارجی بتواند استفاده کند.

ربیعی افزود: در این مورد نیز همین طور است که آقای واعظی گفتند؛ آقای لاریجانی سند ۲۵ ساله راهبردی همکاری‌های ایران و چین را پیگیری می‌کنند. ضمنا فعلا هیچ برنامه سفری به کشور چین برای این موضوع مطرح نیست.

مصوبات اخیر مجلس در زمینه اینترنت هزینه‌های قابل توجهی به مردم وارد خواهد کرد
سخنگوی دولت در خصوص مصوبات اخیر مجلس در زمینه اینترنت و نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص گرانی آن هم گفت: اطمینان دادن به سرمایه گذار و ضمانت سرمایه گذاری در ایران موضوع بسیار مهمی است. اثر سرمایه گذار احساس امنیت نکند، توسعه در کشور متوقف خواهد شد.

وی افزود: اپراتورهای ارتباطی در یک مدل بلند مدت ۱۵ ساله با دولت قرار دارند و براساس این قرارداد؛ سالانه ۲۸ درصد درآمد خود را به خزانه واریز و به عنوان درآمدهای عمومی بودجه به حساب می‌آید.

ربیعی تصریح کرد: چگونه و در یک تصمیم بدون مطالعه عمیق مصوب کنیم که این ۲۸ درصد به ۳۸ درصد اضافه شود؟ چه حرمتی برای سرمایه گذاری قائل می‌شویم؟ ایا این خلاف سیاست‌های کلی نظام هست؟

سیاست دولت توسعه عدالت ارتباطی در روستاها و مناطق محروم است
سخنگوی دولت اظهار کرد: این تصمیم هزینه‌های قابل توجهی به مردم وارد خواهد کرد. این هزینه‌ها هم در افزایش قیمت اینترنت به مردم وارد می‌شود و هم در توقف توسعه و عقب ماندگی کشور در پیشرفت در حوزه ارتباطات دولت هیچ وقت دنبال افزایش قیمت نبوده است و در همین چند ماه پیش در حمایت از وزارت ارتباطات برای برخورد با تخلف افزایش غیرقانونی قیمت اینترنت مصوبات قاطعی داد. سیاست دولت تسهیل دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه عدالت ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات در روستاها و مناطق محروم بوده و هست.

وی گفت: ۱۴ میلیون دانش آموز، ۱ میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و طلبه و حدود ۲۰۰ هزار استاد دانشگاه امسال از دولت یارانه آموزشی گرفتند و همه این سیاست‌ها برای توسعه عدالت در جامعه و رعایت جیب مردم در هزینه‌های اینترنت بوده است.

ربیعی اظهار کرد: کشورهای در حال توسعه که مطالعات آینده نگرانه دارند به سمت کم کردن از هزینه استفاده از اینترنت حرکت کرده اند. حضور در تجارت و اقتصاد جهانی، اینترنت محور خواهد بود. حتی تاثیرگذاری فرهنگی و تولیدات فرهنگی با حضور قوی همگان در فضای مجازی موثر خواهد بود. شکل گیری مشاغل جدید و تغییر شیفت مشاغل در این فضا خواهد بود. سیاستگذاری پیرامون اینترنت از جمله قیمت آن برای مصرف کننده نیازمند یک جامعه نگری و آینده نگری است.

کد خبر: ۷۶٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha