۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
میزان هدررفت آب کردستان در ۳۱ درصد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

میزان هدررفت آب کردستان در ۳۱ درصد است

کردستان- محمدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: به طور میانگین ۳۱ درصد آب استان در شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال هدر می‌رود که بخش زیادی از آن ناشی از انشعابات غیرمجاز است.

 محمد حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هدف شرکت آبفا بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه در سطح شهر و روستا از آب سالم و بهداشتی است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۴۷۴ هزار مشترک خانگی شهری و روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره‌مند هستند.

وی میزان هدف رفت آب استان در شبکه توزیع را به طور میانگین ۳۱ درصد اعلام کرد و افزود: فرسودگی شبکه توزیع آب و انشعابات غیرمجاز از مهمترین دلایل هدررفت آّ در استان است که بخش زیادی از آن به انشعابات غیرمجاز برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه نصب انشعاب غیر مجاز علاوه بر اینکه دست درازی به اموال عمومی محسوب شده خلاف قانون و شرع است، گفت: به دلیل عدم وصول درآمدهای حق انشعاب غیرمجاز و هزینه مصارف ماهانه، اختلال در برنامه ریزی توسعه آتی تاسیسات و هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی این شرکت متحمل خسارت زیادی می‌ شود.

محمدی یادآور شد: خانوارهایی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می کنند برای تبدیل آن به مجاز خارج از نوبت به بانک طرف قرارداد برای دریافت تسهیلات و یا پرداخت مبلغ آن به صورت اقساط کوتاه مدت معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: صاحبان انشعاب غیرمجاز آب برای قانونی کردن انشعاب اقدام کنند چراکه در صورت گزارش مردمی یا اطلاع ماموران این شرکت از وجود انشعاب و استفاده غیرمجاز از آب شرب اقدام به جریمه و برخورد قانونی با صاحب انشعاب خواهد شد.

کد خبر: ۷۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha