۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
انجام ۶۷ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان/ ۱۶ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی بازگشت
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

انجام ۶۷ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان/ ۱۶ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی بازگشت

اصفهان - قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تاکنون ۶۷درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان کشور انجام شده است.

احسان قمری در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه صادرات در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات و تسهیلات اندیشیده شده روند صادرات در کشور صعودی شده است و حدود ۵۰۰ صادرکننده جدید در هر ماه وارد چرخه صادرات کشور می شوند.

وی با بیان اینکه این صادرکنندگان با اخذ کارت بازرگانی وارد چرخه می شوند، ابراز داشت: خوشبختانه روند نزولی اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان متوقف و حال شاهد اجرای تعهدات ارزی کامل توسط آنها هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ صادرکننده در کشور تمامی تعهدات ارزی خود را انجام داده اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان کشور ایفا شده است.

بازگشت ۱۶ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور
وی افزود: با ایفای تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان بیش از ۱۶ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده شده است.
 
قمری همچنین از رفع مشکلات مالیاتی صادرکنندگانی که به صورت ریالی در سال ۹۷ اقدام به صادرات به عراق و افغانستان کرده اند خبر داد و خاطرنشان کرد: در تجارت بین المللی مفهومی به نام صادرات ریالی وجود ندارد و صادرات باید به صورت ارزی باشد؛ همانطور که اظهارنامه های صادراتی به صورت ارزی است ولی با این وجود برخی از صنعتگران و بازرگانان به خصوص در حوزه فرش ماشینی در سال ۹۷ اقدام به صادرات ریالی به دو کشور عراق و افغانستان کردند که این موضوع باعث شد برای آنها مشکلاتی در حوزه مالیات ایجاد شود.

ثبت اظهارنامه با مراجعه به سامانه جامع تجارت
وی با بیان اینکه با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده راهکارهایی برای رفع مشکلات این افراد اندیشیده شده است، ابراز داشت: مقرر شد آن دسته از صادرکنندگان ریالی که در محدوده زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد سال ۹۷ نسبت به صادرات ریالی به دو کشور عراق و افغانستان اقدام کرده و موفق نشده اند تا ۳۰ دیماه ۹۸ نسبت به ثبت اظهارنامه های صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کنند، بر مبنای دستورالعمل جدیدی که به زودی ابلاغ می شود این افراد می توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت اظهارنامه های صادراتی خود اقدام کنند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه با هماهنگی های انجام شده با سازمان امور مالیاتی بعد از ثبت اظهارنامه این دسته از صادرکنندگان معافیت مالیاتی برای آنها منظور و مالیات بر ارزش افزوده آنها نیز استرداد می شود، بیان داشت: سایر صادرکنندگان ریالی سال ۹۷ که از ۱۶ مرداد این سال به بعد اقدام به صادرات کرده اند با مراجعه به سامانه جامع تجارت می توانند تعهدات ارزی را انجام دهند ولی معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده آنها توابع قوانین مربوطه خواهد بود.

کد خبر: ۷۶٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha