۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
تمهیدات ویژه در مجتمع های خدماتی بین راهی، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

تمهیدات ویژه در مجتمع های خدماتی بین راهی، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا

به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور، با هماهنگی و همکاری تشکل‌های صنفی ذی ربط و سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی- رفاهی، تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده رییس سازمان در امور فناوری و سرمایه گذاری اطلاعات اظهارداشت: اطلاع‌رسانی فوری و موثر از طریق ادارات کل تابعه به تشکل‌های صنفی ذی ربط و همچنین بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در حال بهره برداری، مبنی بر ضرورت ضد عفونی نمودن سطوح تماس دست مسافران در فضاهای عمومی ومراکز رفاهی وتجاری وخدماتی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی با مواد ضد عفونی کننده استاندارد مورد تائید مراکز بهداشت در استان ها، یکی از تمهیدات اتخاذ شده است.

وی افزود: تأکید به کارکنان مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی به خصوص کارکنان زحمت‌کش بخش خدمات در سرویس های بهداشتی، نمازخانه‌ها و رستوران ها مبنی بر رعایت بهداشت و اصول بهداشتی کامل، یکی دیگر از این تمهیدات است.

مداح خاطر نشان کرد: چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرما خوردگی شدید مشاهده شوند، لازم است نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و عندالزوم استقرار مسافر در محل مناسبی از مجتمع خدماتی- رفاهی بین‌راهی که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام و سپس هماهنگی های لازم با واحدهای اورژانس صورت پذیرد.  

عضو هیأت عامل این سازمان بیان کرد: ایجاد هماهنگی لازم با شبکه بهداشت استان یا شهرستان و ضرورت وجود نماینده مرکز بهداشت در بازدیدها از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برابر دستورالعمل کمیته ویژه نظارت در راستای  نظارت و تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در عناصر و کاربری های مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی وافزایش تعداد بازدیدها، از جمله تمهیدات لازم الاجرا  است.

وی در ادامه تأکید کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور مکلف هستند در راستای رعایت موازین و اصول بهداشتی، از نحوه ارائه خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی بین‌راهی توسط کمیته ویژه نظارت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه بازدیدهای ویژه ای به عمل آورند.

کد خبر: ۷٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha