۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکترا با قابلیت تجاری‌سازی حمایت مالی می‌شوند
معاون پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد:

پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکترا با قابلیت تجاری‌سازی حمایت مالی می‌شوند

یاسوج- طیبی، معاون پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای توسعه فناوری‌های دانش بنیان، پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکترا با رویکرد فناوری و قابلیت تجاری سازی حمایت مالی می‌شوند.

علی طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرحهایی در این راستا حمایت می شوند که ایده فناورانه داشته باشند، افزود: طرحهایی در این راستا مورد نظر است که هدف آنها تولید محصول یا خدمت قابل عرضه به بازار باشد.

وی بیان داشت: در این راستا طرحی به عنوان «گرنت فناوری جوانه» در استان اجرا می شود و مهلت ثبت نام در این طرح نیز از فردا تا ۲۳ اسفندماه جاری است.

طیبی تصریح کرد: کسانی که پایان نامه‌های ارشد و رساله های دکترا با رویکرد فناوری و قابلیت تجاری سازی دارند، می توانند در این طرح شرکت کرده و از حمایت مالی مناسب بهره مند شوند.

معاون پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حمایت‌ها در این طرح با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری پارک های علم و فناوری استانی انجام می شود و ۵۰ درصد حمایت مالی توسط پارک فاوا، ۲۵ درصد توسط وزارت علوم و ۲۵ درصد نیز توسط پارک علم و فناوری استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این امر سبب بسط و توسعه توان ملی در نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر دانایی می شود، گفت: همچنین این طرح زمینه‌ساز حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی دانشگاه کارآفرین است.

طیبی تصریح کرد: ظرفیت توسعه فناوری در مراکز پژوهشی و حمایت از صاحبان ایده‌های فناور نیز ارتقا می یابد.

وی با اشاره به نقش مهم شرکتهای دانش بنیان در توسعه کشور اظهار داشت: تولیدات ارزشمند داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باعث پیشبرد روند توسعه اقتصادی در کشور می شود.

کد خبر: ۷۶٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha