۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
سهم ۳۰ درصدی صنعت از تسهیلات هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

سهم ۳۰ درصدی صنعت از تسهیلات هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی

همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی در ۱۰ ماهه امسال هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که ۳۰ درصد از این میزان سهم صنعت بوده است.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در بهسازی و نوسازی مناطق سانحه‌دیده با بیان این که در سال جهش تولید بانک‌ها یکسره در خدمت تولید بوده‌اند، افزود: تسهیلات بانکی نقش بسیار مهمی در رشد مثبت اقتصادی شش ماهه حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات داشته است.

وی گفت: نظام بانکی با وجود فشار تحریم‌ها و شرایط کرونایی در کمک به اقشار مردم روسفید است، به طور نمونه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ۲۷ هزار میلیارد تومانی، بازسازی و بهسازی شده و در حوادث غیرمترقبه نیز ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها اختصاص یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با بهسازی و بازسازی حدود ۲ میلیون خانه در مناطق روستایی، زندگی ۱۰ میلیون نفر از نظر زیستی متحول شده که بانک‌ها و بنیاد مسکن در آن نقش اساسی داشتند.

همتی همچنین گفت: در یک سال اخیر حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی و منابع بانک‌ها به آسیب دیدگان از کرونا تسهیلات پرداخت کردیم، ضمن این که در این مدت ۹ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۸۴ هزار فقره تسهیلات، به واحدهای آسیب دیده از سوانح پرداخت شد.

وی افزود: در موضوع کمک ودیعه اجاره مسکن، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۱۵ نفر و ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به سرپرستان خانواده‌های یارانه بگیر پرداخت شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: پس از وقوع زلزله سی‌سخت در کمتر از یک هفته دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های پرداخت وام‌های مربوط به بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده در بانک مرکزی و بانک‌های عامل، صادر شده تا هموطنان آسیب کمتری ببینند.

همتی با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین شرایط اقتصادی را در یک سال اخیر داشته‌ایم گفت: اگر راجع به رشد اقتصادی و ارزش پول ملی صحبت می‌کنیم باید شرایط آن را در نظر بگیریم و بدانیم که درآمد ارزی ناشی از نفت به کمتر از ۱۰ درصد میانگین سال‌های با درآمد عادی رسیده است.

در این مراسم از مدیران عامل بانک‌های تاثیرگذار در بهسازی و بازسازی مناطق سانحه دیده و مسکن روستایی تجلیل شد.

کد خبر: ۷۶٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha