۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
صنعت مواد غذایی ایتالیا در خطر ورشکستگی
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

صنعت مواد غذایی ایتالیا در خطر ورشکستگی

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا درباره همه گیری ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر مصرف خانواده‌ها و چرخه اقتصاد، هشدار داد.

به گزارش بازار، سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا درباره اعمال محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در این کشور و اثرات منفی ناشی از آن بر مصرف خانواده‌ها و چرخه اقتصاد در بخش مواد غذایی، هشدار داد.

درآستانه به اصطلاح تغییر رنگ بندی مناطق مختلف ایتالیا به علت همه گیری دوباره و گسترده ویروس کرونا از روز دوشنبه یکم ماه مارس امسال (۱۱ اسفند ۹۹) که به صنف‌های مختلف مواد غذایی از جمله رستوران داری و در ادامه نیز به تامین مواد غذایی لطمه می‌زند، سازمان خواربار و کشاورزی این کشور درباره عواقب ناشی از آن هشدار داد و اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ میلادی (۹۹ شمسی)، مصرف مواد غذایی خارج از خانه شهروندان ایتالیایی (مانند مراجعه به رستوران ها، پیتزا فروشی‌ها و کافه ها) به کم‌ترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسیده بود. این موضوع، بیش از همه به صاحبان مشاغلی مانند رستوران داری زیان وارد کرده، به طوریکه گردش مالی آن‌ها ۴۸ درصد، برابر با ۴۱ میلیارد یورو کاهش یافته است.

این سازمان هشدار داد، نیازمند به کمک‌های فوری اقتصادی به بخشی از بازار کار ایتالیا هستیم که برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است؛ بنابراین نیاز به کمک‌های فوری است تا بتوان این بخش از اقتصاد و اشتغال کشور را نجات داد. در واقع، صحبت از دفاع از ثروت اولیه کشور با زنجیره ملی مواد غذایی کشاورزی به ارزش ۵۳۸ میلیارد یورو، برابر با ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (ایتالیا) است.

کد خبر: ۷۶٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha